سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ها نشان می دهند:

لیشمانیوز جزء 6 بیماری مهم مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری جهان شده است

بررسی ها نشان می دهند که به علت شیوع لیشمانیوز و مشکلات بهداشتی ناشی از آن،این بیماری جزء 6 بیماری مهم مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری جهان شده است

 منصور افضلی فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:لیشمانیوز یکی از بیماری های مهم و مشترک بین انسان و حیوان است که در برخی از کشورها شیوع بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه ایران نیز جزء کانون های مهم لیشمانیوز در جهان است،تصریح کرد:سازمان جهانی بهداشت لیشمانیوز را به عنوان یک مشکل و معضل مطرح کرده است و از کشورهای درگیر با این بیماری خواسته که اقدامات جدی و عملی برای کنترل لیشمانیوز صورت دهند.

افضلی گفت:بررسی ها نشان می دهند که به علت شیوع لیشمانیوز و مشکلات بهداشتی ناشی از آن،این بیماری جزء 6 بیماری مهم مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری جهان شده است.

وی یادآور شد:انواع لیشمانیوز به ویژه نوع جلدی،احشایی و پوستی این بیماری در اغلب استان های کشور شایع هستند و به ویژه در مناطق روستایی موارد متعددی از این بیماری مشاهده می شود.

افضلی خاطر نشان کرد:با توجه به افزایش میزان بروز لیشمانیوز در سالهای اخیر،افزایش اقدامات کنترلی و همکاری های گسترده سازمان های درگیر در حوزه بهداشت و درمان برای پیشگیری از این بیماری ضروری است. /ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.