سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم جشن اردیبهشت تئاتر ایران در بندرعباس برگزار شد

مراسم جشن اردیبهشت تئاتر ایران در بندرعباس با حضور فعالان حوزه تئاتر و به همت انجمن نمایش استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دریافتی سایت ایران تئاتر، در این مراسم سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به صورت ارتباط تلفنی در سالن پخش شد و در ادامه بیانیه‌ روز جهانی تئاتر، بیانیه مدیرکل هنرهای نمایشی و بیانیه معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط هنرمندان هرمزگانی در سالن برای حاضران خوانده شد. 
حجت‌الاسلام حسین مرشدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در ارتباط تلفنی، با بیان اینکه سال گذشته نمایندگان تئاتر هرمزگان درخشش خوبی در جشنواره‌های ملی داشته‌اند، گفت: فعالیت انجمن نمایش استان در نوع خود قابل تقدیر است و به نوعی می‌توان تئاتر هرمزگان را ظرفیتی مناسب برای حوزه فرهنگ و هنر به حساب آورد؛ چرا که این ظرفیت می‌تواند زمینه آشتی مردم و هنر نمایش را فراهم کند.
حسین کریمی رئیس انجمن نمایش هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه طی یک سال اخیر انجمن نمایش سعی در ایجاد بالندگی این حوزه با استفاده از تمامی نظرات و سلایق داشته است، گفت: نمونه این سعی و تلاش را می‌توان در برنامه امشب دید؛ چرا که همان گونه که مشاهده می‌شود در حالی سالن پر و مملو از جمعیت است که بدون هیچ اطلاع رسانی کتبی، این تعداد فعال تئاتری در سالن گرد هم آمده‌اند.
وی با بیان اینکه افتخارات اخیر و راهیابی آثار این استان به جشنواره‌های مختلف نشانگر پویایی حوزه تئاتر است،‌ افزود: رویکرد انجمن نمایش در سال‌جاری و بلند مدت، حرکت به سوی تقویت اجرای نمایش عمومی است.
به گفته کریمی تداوم این حرکت به صورت یک سیاست کلی می‌تواند سبب آشتی مردم و به ویژه جوانان با نمایش و تئاتر شود.
اجرای موسیقی، اجرای زنده تکه‌هایی از نمایش‌های مطرح هرمزگانی راه یافته به جشنواره‌های ملی و اجرا شده در بندرعباس توسط هنرمندان از دیگر برنامه های این جشن بود.
در پایان این جشن از فعالان عرصه هنر و نمایش هرمزگان و همچنین فعالان دارای عنوان و مقام ملی قدردانی شد.

برچسب ها: تئاتر ، بندرعباس ، جشن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.