سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز دانشجویان دانشگاه امیرکبیر فرم اهدای عضو پر کردند:

دانشجویان مهندسی پزشکی امیرکبیر پیشگام در فرهنگ سازی اهدای عضو

امروز جمعی از دانشجویان مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پرکردن فرم های اهدای عضو سعی در نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو-اهدای زندگی است،کردند. اهدای عضو باید فرهنگ سازی شود

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛دکترسروش عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی امیرکبیردرگفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تعداد کسانی که پس از مرگ مغزی اعضایشان را اهدا می کنند،کم است و نیاز به فرهنگسازی در این زمینه هستیم،افزود:دانشجویان مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز با پرکردن فرم های اهدای عضو در راستای فرهنگ سازی اهدای عضو گام برداشتند. ما برای برداشتن مانع های فرهنگی تلاش داریم تا با پرکردن فرم های اهدای عضو توسط کسانی که در رشته مهندسی پزشکی تحصیل می کنند و با بافت های بدن در تماس هستند،اهدای عضو را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اهدای عضو هیچ اشکال شرعی ندارد،ادامه داد:همانطور که در سوره مبارکه مائده آیه 33 آمده است:«هرکه نفسی را حیات بخشد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است»لذا اهدای عضو هیچ اشکالی ندارد و نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیراظهار داشت:در رشته مهندسی پزشکی دو کار عمده صورت می پذیرد با اول اینکه ارگان هایی بدن که دچار مشکل می شوند را با استفاده از مواد مصنوعی کمک کنیم که کار سختی است و اگر از ارگان های زنده بدن استفاده کنیم بهتر است. 


اهدای عضو اهدای زندگی 


در ادامه یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در حال پرکردن فرم اهدای عضو بود،در این خصوص گفت: بسیاری از بیماران نیازمند اعضای بدن هستند که اگر به آنها اهدا نشود،زندگیشان با مختل روبرو می شود از این رو با پر کردن این فرم می خواهم پس از مرگم با اهدای عضوهای بدنم به افراد نیازمند زندگی ببخشم. /ع2

برچسب ها: دانشجو ، امیرکبیر ، اهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.