سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دواتگري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدام رئيس‌جمهور در همراهي با مشايي نقض آشکار اصل 121 قانون اساسي بود/ سوگند قانون اساسي حرمت شرعي دارد

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس طي تذکري شفاهي در صحن علني امروز گفت: اقدام رئيس جمهور در همراهي با يک نامزد خاص خلاف اصل 121 قانون اساسي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مهدي دواتگري نماينده مردم عجب‌شير و مراغه در مجلس در جلسه علني امروز طي تذکري شفاهي به مسئولين اجرايي کشور گفت: اصل 121 قانون اساسي تصريح دارد که رئيس‌جمهور در اولين جلسه حضور خود در مجلس در پيشگاه قرآن کريم در برابر ملت ايران به خداوند قادر و متعال سوگند ياد مي‌کند که پاسدار مذهب رسمي و قانون اساسي باشد.

وي در ادامه افزود: براين اساس رئيس‌جمهور بايد خود را وقف ترويج دين، اخلاق و پشتيباني از حق و گسترش عدالت کند و از هر گونه خودکامگي بپرهيزد و قدرتي را که ملت به عنوان امانتي مقدس به وي سپرده، همچون اميني، پارسا و فداکار نگه‌داري کند و به منتخب پس از خود بسپارد.

عضو کميسيون امنيت ملي در ادامه اظهار داشت: اقدامي که رئيس‌جمهور در همراهي با يک نامزد براي ثبت‌نام انجام داد نقض آشکار اصل 121 قانون اساسي است.

دواتگري با بيان اينکه اصل 121 قانون اساسي حرمت شرعي دارد، گفت: رئيس‌جمهور حق ندارد برخلاف سوگند خود عمل کند و از يک نامزد خاص که به جاي مکتب اسلامي و پاسداري از مذهب رسمي کشور مکتب ايراني را مقدم بر مکتب اسلامي مي‌داند تبليغ کند و سعي کند اذهان عمومي را ملتهب کند لذا ما به رئيس‌جمهور تذکر مي‌دهيم بيش از اين جامعه را ملتهب نکرده و به قانون وفادار باشد تا شاهد برگزاري انتخاباتي پرشور و حماسي باشيم.

اين نماينده در ادامه اظهار داشت: در روزهاي ابتداي ارديبهشت‌ماه شاهد سرما و يخبندان در استان آذربايجان شرقي بوديم که اين مسئله خسارت سنگيني به محصولات زراعي و باغي وارد کرد و ميزان خسارت وارده بالغ بر 300 ميليارد تومان تخمين زده مي‌شود لذا لازم است به وزارت امور اقتصادي و داراي و رئيس جمهور تذکر داده شود نسبت به اعطاي تسهيلات به کشاورزان اقدام نمود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قانون ، اساسی ، شفاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.