سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شين هوا:

موج گسترده اعتراضات مردمي در سرزمين هاي اشغالي

خبرگزاري "شين هوا" با بازتاب تظاهرات هزاران نفري روز گذشته معترضين صهيونيست ساکن اراضي اشغالي در شهرهاي مختلف اشغالي در اعتراض به اجراي طرح رياضت اقتصادي از سوي آن رژيم پيش بيني کرده که دامنه بحران اقتصادي و اجتماعي در سرزمين هاي اشغالي افزايش مي يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشين هوا، "آنات شالو" در گزارشي تحليلي پيرامون افزايش اعتراضات صهيونيست ها در اراضي اشغالي نسبت به وضعيت بد اقتصادي حاکم بر آن رژيم مي نويسد "بيش از 10 هزار نفر از شهروندان صهيونيست روز گذشته در "تل آويو" و ساير شهرها دست به تظاهرات اعتراضي زدند. اعتراض آنان به تنظيم بودجه رياضتي از سوي دولت جديد رژيم صهيونيستي بوده است. طبق اين بودجه انتظار مي رود که ميزان ماليات درآمد و ماليات ارزش افزوده از سوي شهروندان رژيم صهيونيستي افزايش يابد." 

نويسنده با مقايسه اعتراضات اخير صهيونيست ها با اعتراضات دو سال گذشته در اراضي اشغالي مي افزايد "اعتراضات اخير قابل مقايسه با تظاهرات سال 2011 شهروندان صهيونيست است که باعث ايجاد گفتمان جديدي در فضاي اجتماعي رژيم صهيونيستي شد. اين تظاهرات در اعتراض به شرايط بد اجتماعي و اقتصادي بود. تظاهرات صهيونيست ها در اعتراض به بودجه تدوين شده از سوي "يائير لاپيد" وزير دارايي رژيم صهيونيستي بوده است که براي بحث و بررسي در روز دوشنبه به پارلمان (کنست) آن رژيم ارايه شده است. در بودجه تدوين شده قوانين و مقررات سخت گيرانه و رياضتي اقتصادي در نظر گرفته شده است که تهديدي عليه طبقه متوسط و کارگران کم درآمد رژيم صهيونيستي مي باشد. همچنين افزايش ماليات پرداختي از سوي صهيونيست ها و کاهش ارايه خدمات رفاهي، آموزشي و درماني به خانواده ها و کودکان از سوي دولت جديد رژيم صهيونيستي نيز در اين برنامه پيشنهادي گنجانده شده است." 

وي در ادامه مي افزايد "آون لي گرين" از رهبران جنبش "عدالت اجتماعي" در اراضي اشغالي در مصاحبه با خبرگزاري "شين هوا" اظهار داشت "تظاهرات اخير ادامه روند اعتراضات سال 2011 ميلادي بود" وي در اين باره افزود "وقفه اي که در ادامه تظاهرات صهيونيست ها ايجاد شد به نظر من ضروري بوده است چرا که آنان متوجه شدند که در مقايسه با کشورهاي ديگر درآمد بسيار کمتري دريافت مي کنند و از خدمات رفاهي سطح پايين تري برخوردارند." 

نويسنده در ادامه به ريشه اعترضات اخير که از دو سال گذشته آغاز شده مي پردازد و مي افزايد "لي گرين در مورد ريشه هاي اعترضات در جامعه صهيونيستي از سال 2011 ميلادي اشاره کرد. وي در اين باره اظهار داشت که در آن زمان بسياري از گروههاي معترض مردمي در اعتراض به بيرون راندن اجباري صهيونيست ها از خانه هاي دولتي اي که قادر به بازپرداخت وام دريافتي و يا کرايه منزل نبودند دست به تظاهرات زدند و تصميم گرفتند تا بصورت داوطلبانه به اين افراد کمک نمايند. اين گروهها همچنين در سخنراني هاي عمومي خود پيرامون اقتصاد و سياست و راهکارهاي رفع مشکلات جامعه صهيونيستي به بحث و تبادل نظر مي پرداختند." 

تحليلگر شين هوا در ادامه مي افزايد "تامر زاندبرگ" عضو حزب چپگراي "مرتز" در رژيم صهيونيستي در اين باره معتقد است که آگاهي صهيونيست ها از سياست هاي اقتصادي و اجتماعي غلط دولت شان نسبت به گذشته افزايش يافته است." وي در اين باره مي افزايد "اين روندي نيست که در عرض يک شب روي داده باشد بلکه چندين سال طول کشيد تا شهروندان رژيم صهيونيستي بفهمند در اطرافشان چه مي گذرد. اين مسئله روندي پوياست." وي همچنين معتقد است که شهروندان صهيونيست بر اين باورند که از سوي "يائير لاپيد" و اعضاي حزبش فريب خورده اند و اينکه طبقه متوسط و کم درآمد رژيم صهيونيستي به اشتباه در انتخابات اخير به ان حزب راي داده اند. "يائير لاپيد" برخلاف وعده هاي انتخاباتي اش اخيرا اظهار داشت که به منظور جبران کسري بودجه 11 ميليارد دلاري رژيم صهيونيستي نياز به اتخاذ برنامه رياضت اقتصادي وجود دارد." 

نويسنده در پايان با اذعان به بي توجهي دولت جديد رژيم صهيونيستي به وعده هاي داده شده در دوره انتخابات مي افزايد "در انتخابات اخير اسرائيل احزاب مختلف آن رژيم برنامه ها و وعده هايي را به منظور مواجهه با چالش هاي اجتماعي ارايه داده اند و مدعي شدند که در مبارزه با بي عدالتي از جمله در مقابله با معضل مسکن و هزينه هاي بالاي معيشتي اقدامات لازم را انجام خواهند داد. با اين حال دولت جديد پس از تشکيل به وعده هاي پيشين خود توجهي نکرد. جاي ترديدي نيست که اسرائيلي ها در انتخابات آن رژيم فريب خوردند." 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.