سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 بند توافق اخير آمریکا و روسیه درباره سوریه

منابع آگاه آمریکایی در واشنگتن به مفاد توافق اخیر آمریکا و روسیه درباره سوریه اشاره کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه الحدث نیوز، مفاد این توافقنامه شامل بندهای زیر است:
1- آتش بس میان ارتش نظامی سوریه و گروه موسوم به ارتش آزاد
2-تعیین موعد گفتگو میان طرفهای درگیر در سوریه که در مدت آماده سازی برای برگزاری نشست، ارتش آزاد شورای عالی نظامی به رهبری افسری که مقبول نظام سوریه و آمریکایی ها باشد تشکیل می دهد که این نظامی مناف طلاس است که رهبری ارتش آزاد را بر عهده خواهد گرفت.
3-مناف طلاس و ارتش آزاد مسئوليت گروههای افراطی مانند جبهه النصره،‌احرار الشام و دیگر گروههای تروریستی مغضوب آمریکا را برعهده می گیرند و ارتش نظامی سوریه ماموریت ارتش آزاد را در مناطقی که خطوط تماس نامیده می شود آسان می کند.
4-پس از نابودی گروههای تروریستی، شورای عالی نظامی به ریاست طلاس به همراه هیئت سیاسی ائتلاف مخالفان به گفتگو با نظام سوریه می پردازند.
این منابع در ادامه بیان کردند: گفتگوها به سرپرستی آمریکا و روسیه برگزار می شود و درباره همه مشکلات گفتگو می شود و فشارهایی از سوی آمریکا و روسیه به هر دو طرف برای رسیدن به یک راه حل وارد می شود.
منابع فوق اعلام کردند: روسیه با واگذاری اختیارات کامل از سوی بشار اسد به دولت انتقالی از جمله وزارت خارجه، کشور و دفاع مخالف است و این موضوعی است که هم اکنون رایزنی های آمریکا و روسیه درباره آن ادامه دارد.
این منابع بیان کردند: آمریکایی ها به طلاس و توان وی در برقراری آتش بس و جمع آوری سلاح گروههای مسلح در مناطق تحت کنترل ارتش آزاد ایمان دارند و از سوی دیگر روسها نیز به طلاس اطمینان زیادی دارند.








برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.