سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز شمار جشنواره کن 2013؛

فیلم هایی که نخل طلا برای کشورهای خود به ارمغان آوردند

کشورهايی که به لطف فیلمسازان برجسته خود رکرد دار کسب نخل طلایی کن فرانسه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جشنواره فیلم کن برای اولین بار در شهر کان در جنوب فرانسه در سپتامبر 1939 برگزار شد، اما پس از آن تا پایان جنگ جهانی دوم برگزاری مجدد این جشنواره متوقف ماند.
در دهه 1950 میلادی زمان برگزاری جشنواره، از ماه سپتامبر به آوریل تغییر یافت و از سال 1955 میلادی، نخل طلا به عنوان جایزه اصلی جشنواره کن معرفی شد. برنامه های این جشنواره از هفت بخش اصلی تشکیل شده است که شامل بخش های مسابقه، خارج از مسابقه، نوعی نگاه، سینه فونداسیون(مسابقه فیلمهای کوتاه)،‌ هفته منتقدان، دو هفته کارگردانان و بازار فیلم می شود.
در جشنواره بین المللی فیلم کن، فیلم ها در دو بخش اصلی و فرعی از اقصا نقاط جهان با یکدیگر رقابت می کنند. مهمترین و پرافتخارترین جایزه در جشنواره بین المللی فیلم کن جایزه نخل طلایی (palme dor) است. عباس کیارستمی فیلمساز مطرح ایرانی در سال 1997 برای فیلم "طعم گیلاس" برنده نخل طلایی جشنواره کن و تاکنون 3 بار نامزد دریافت نخل طلایی جشنواره بین المللی فیلم کن شده است.
از دیگر ویژگی های جشنواره فیلم کن خصوصی بودن آن است که در آن بزرگترین ستارگان سینما و مطرح ترین تهیه کنندگان عرصه سینما حضور به هم می رسانند. قابل ذکر است که فقط اهالی سینما حق شرکت در جشنواره، آن هم با کارت دعوت ویژه را دارند.
جشنواره بین المللی فیلم کن محل بسیار مناسبی برای تهیه کنندگان سینما از تمام نقاط جهان است که در آن فرصت می یابند تا فیلمهای خود را به  شرکت های عظیم فیلمسازی عرضه کنند.

رکوردداران کن:
آمریکا با کسل 18 نخل طلا صدرنشین جدول رکوردداران کن است و پس از آن به ترتیب کشورهای ایتالیا با 12 نخل،‌ فرانسه 11 نخل، انگلیس 10 نخل، دانمارک و ژاپن 4 نخل، بلژیک، آلمان، صربستان و مونته نگرو، سوئد و روسیه با 2 نخل و در نهایت کشورهای الجزایر، برزیل، چکسلواکی، ایران، هندوستان، مکزیک،‌ مجارستان، نیوزلند، اسپانیا، سوییس، چین، ترکیه و یونان با یک نخل در مقامهای بعدی قرار دارند./ي2
برچسب ها: جشنواره ، فیلم کن ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.