سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربیت کارآفرینان در نظام فنی و حرفه ای منسجم شکل می گیرد

رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت: وجود یک نظام فنی و حرفه ای منسجم و مرتبط با بازار کار و اشتغال در تربیت و آماده سازی کارآفرینان فردی و سازمانی نقش تعیین کننده ای دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برگزاری نخستین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال فرصتی را فراهم کرد تا در گفتگویی از نظرات دکتر یداله مهر علیزاده که سال های متمادی را به آموزش و توسعه منابع انسانی در کشور پرداخته بهره مند شویم.

در ابتدا مهرعلیزاده در خصوص نقش آموز های فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی و دستیابی جوانان به اشتغال گفت: بدون بهره گیری از کارآفرینان امکان تغییر شرایط کسب و کار ناممکن است چرا که کارآفرینان با برخورداری از سرمایه انسانی و اجتماعی و فرهنگی می توانند تحولات عمیقی را به وجود آورند، لذا ضرورت دارد برای تشکیل چنین سرمایه ای از آموزش های رسمی و غیر رسمی وابسته به نظام فنی و حرفه ای پویان و منسجم و مرتبط با بازار کار اشتغال و کسب و کار در تربیت و آماده سازی کارآفرینان فردی  سازمانی نقش تعیین کننده دارد.

بر همین اساس توسعه کارآفرینی جوانان، با بهره گیری از آموزش فنی و حرفه ای در قالب آموزش های مهارتی و فنی از یک سو و تقویت قوه خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در عرصه بازار قابل بررسی است زیرا در هر دو زمینه آموزش ها اغلب اکتسابی است از این رو در حال حاضر آموزش و توسعه کارآفرینی به ویژه برای قشر جوان جامعه به یکی از مهم ترین و گسترده ترین فعالیت مراکز آموزشی تبدیل شده است.

وی در ادامه در خصوص حضور جوانان توانمند کشورمان در مسابقات جهانی مهارت اظهار داشت: جوانان برای تحقق شعار حماسه سیاسی و پاسداری از مرزهای مادی و معنوی کشور نیازمن افزایش توانایی های خود در عرصه مسابقات جهانی مهارت هستند این مسابقات ظرفیت عظیمی برای به روز رسانی استعداد و نشان دادن توانایی و اهمیت دانش جوانان ایرانی است که توانسته اند در پرتو ارزش های انقلاب در خود تحول فکری و ظرفیت توسعه ای به وجود آورند .

یداله مهر علیرزاده هم چنین در زمینه نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تقویت بخش های مختلف تولیدی و تحقق حماسه اقتصادی تاکید کرد: سه اقتصادی به معنای فراهم سازی بستر اقتصادی و اقدامات لازم برای تولید و توزیع ثروت همراه با عدالت اجتماعی در جامعه در بازده زمانی بلندمدت میان مدت و کوتاه مدت است در این رهگذر نقش نظام فنی و حرفه ای در تربیت مهارتی نیروی کار شاغل جوانان جویای کار دانشجویان شاغل به تحصیل و دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت:در واقع نظام فنی و حرفه ای به دلیل ارتباط مستمر و مستقیم با نیروی کار شاغل و آماده سازی دیگر گروه های تاثیر گذار در بازار اقتصادی کشور می تواند در ایجاد استمرار حماسه اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.