سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین را چه شده که این گونه لرز گرفته است

وقتی که سنگ لرزه ها بر کف پای آدمی خراش بر می دارد، آن گاه که قلب ها در دهان می تپد، لحظه ای که بودن زمین و زمان را آرزو می کند، تنها خداست که نگاه امیدش می درخشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چند روزی است پا به پای زمین و تکان هایش قدم برداشتیم، تمام حواسمان را به خود جمع کرده است و هر لحظه منتظریم ... منتظر تکانی دیگر شاید تخریبی عمیق تر و شاید هم مصدوم و مجروحی دیگر، باز هم شور و شوق کمک به هم وطنان در دل این مردم به خصوص بچه های امداد و نجات موج می زند گروه های امدادی ، عملیات های پرواز، توزیع چادر و تغذیه، همه و همه آن قدر دلنشین صورت گرفت که یادمان رفت زلزله آمده.

وقتی خبر از زلزله به گوش می رسد تنها زخمی و کشته و ویرانی و آوارگی،... ذهنمان را پر می کند اما گویا تنها خاصیت یک جمعیت ایرانی است که می تواند بر روی این تصورات رنگ سفید بپاشد و به جای آن همدلی، خدمت، انسانیت و لبخند را بر لبان زلزله زدگان بنشاند. آری در کنار مردم گوهران هستیم در کنار دلهاشان تا آن که به صدای نگاه های نگران و دلواپسشان پاسخ دهیم با آن که صدای زمین به گوش خانه و کاشانه یشان رسیده و بار دیگر طبیعت انعکاس خود را به اهالی این سرزمین نشان داده است برخی را سرپناهی نمانده و به سمت بیابان ها و اماکن غیر مسکونی کشانده است اما هنوز آن چه ویران نشده نگاه مهربان و لبخند چهره های این مردم است که در برابر تواضع امدادگران هلال احمری سرتسلیم فرود آورده ، چرا که دلشان پشتوانه ای از جنس مردم ایران دارد.

بنا به گفته ی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، محمود مظفر تا کنون تمامی مردم آسیب زده اسکان و با تغذیه کافی روبرو بوده اند و با مشکل خاصی مواجه نشده اند.
خدمت رسانی ، امدادگری ها و دل های گرم مردم گوهران حاکی از رضایت دارد آن گاه که خدا دریچه ای از مصیبت بر روی بندگان می گشاید منتظر اتصال بنده به این دریچه و تبدیل آن به سعادت و کمال است./ز

برچسب ها: زمین ، لرزه ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.