سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک شاعرو نویسنده :

صائب تبریزی، نازک خیال، دقیق و ریزبین است

"جواد محقق" اظهار داشت: صائب تبریزی یکی از پرکارترین شعرای سبک هندی در ایران است که حجم آثار او با مجموعه قابل توجهی از آثار شاعران دیگر این سبک در ایران برابری می کند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وی افزود: وی همانند همه شاعران سبک هندی نازک خیال، دقیق و ریزبین است و شعرش گستره مضامین گوناگون و معانی و تعبیرات بلند است و تقریبا کمتر موضوعی را می توان یافت که صائب به آن نپرداخته باشد .

محقق خاطرنشان کرد: سبک هندی پیچیدگی های بیشتری دارد و ازسوی دیگر سبک اصفهانی از زلالی و شفافیت زبانی وبیانی بیشتری برخوردار است و بزرگترین اسطوره آن صائب است.

وی افزود: در آثار همه شاعران بزرگ ما، اخلاق به عنوان یکی از اساسی ترین آموزه های فرهنگی وجود دارد ؛ طبیعی است که در آثار صائب و در آفریده های ذهن و زبان او به دلیل گستردگی، نمونه های بیشتری از این آموزه های اخلاقی را شاهد باشیم و با تعابیر مختلف در مضامین گوناگون نمونه های متعددی از توصیه های اخلاقی را می شود از اشعار صائب بیرون کشید و به تماشا گذاشت.

این شاعر و محقق خاطرنشان کرد: به دلیل بی مهری هایی که در چندین دهه قبل نسبت به سبک هندی دربین برخی از تذکره نویسان وجود داشته است شاعران بلند مرتبه این سبک و در راس آن صائب مورد بی توجهی آن روزگار قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: اما در سال های بعد از انقلاب و تولد شعر انقلاب شاعران انقلاب اسلامی در رویکردی دوباره به سبک هندی و استفاده از ظرفیت های پنهان  در آن توجه ویژه ای را به این سبک نشان داده اند./ي2
برچسب ها: صائب ، شاعر ، نویسنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.