سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حضور کشورهای خارجی در پروژه‎های ریلی

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی، توسعه خطوط ریلی منتهی به مشهد را از جمله اهداف این شرکت عنوان کرد و خواستار توسعه‌ هرچه بیشتر این خطوط شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمد رضا رئیسی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی از شاخصه‌های توسعه پایدار کشور است، اظهارکرد : مذاکرات برای همکاری در خطوط ریلی منتهی به مشهد از جمله خطوط ریلی گرگان، بجنورد و قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد از اقدامات در دستور کار این شرکت است.

وی افزود: باوجود تحریم‌های موجود، کشورهای خارجی برای تامین فاینانس و اعتبارات مالی پروژه گرگان، بجنورد، منتهی به مشهد حضور دارند.

وی راه‌آهن قزوین به رشت را از پروژه‌های عمرانی این شرکت عنوان کرد و افزود: این پروژه دارای اهمیت استراتژیک است، چراکه خلیج‌فارس به دلیل وضعیت سیاسی حاکم، در جهت تحویل بار محدودیت دارد، اما این خط به دلیل انتقال‌بار به داخل کشور از بندر انزلی، در جهت رفع تحریم‌ها اثر بهسزایی دارد و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

رئیسی، حضور در پروژه راه‌آهن سوریه را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: ساخت پلی به طول یک‌هزار متر بر روی رود فرات که اتصال راه‌آهن ایران به عراق و دمشق از این پل صورت می‌گیرد را یکی از افتخارات این شرکت است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن قدس رضوی پروژه‌های همدان به سنندج، قزوین به رشت در منطقه رودبار، بزرگ‌راه شیروان بجنورد، بخش کنارگذر شمالی بجنورد، فرودگاه بجنورد، بزرگراه سرخس به مشهد در منطقه سرخس، مشهد و بافق را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این شرکت عنوان کرد.

وی در ارتباط با آزادراه کنار گذر شمالی مشهد که سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، گفت: این طرح با مشارکت آستان قدس رضوی، بانک ملی و وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسید.

رئیسی به پیش‌گامی آستان قدس رضوی در مشارکت ساخت آزادراه اشاره کرد و اظهار داشت: آزادراه شهرک رضوی با 100 درصد سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی از نخستین موارد ساخت مشارکتی آزاد راه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه شرکت مسکن و عمران قدس رضوی در بخش ساختمانی نیز در دو بخش سرمایهگذاری و پیمانکاری فعالیت دارد، گفت: همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء در ساخت خط دوم قطار شهری، در منطقه میدان شهدا و میدان طبرسی نمونهای از فعالیت‌های این شرکت در بخش پیمانکاری ساختمان است.

وی تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی توسط این شرکت در محمدآباد،‌ کنه بیست، شهرک رضویه و شهرک ثامن توانسته احداث و توسعه‌ی شهرک‌های اقماری در حاشیه شهر مشهد را به بهترین شکل رقم بزند/س 

 




برچسب ها: خطوط ، ریلی ، منتهی ، به ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.