سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش بهار خبر داد

گسترش فرهنگ قرآنی زمینه‌ساز موفقیت نسل جوان

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: گسترش فرهنگ اصیل قرآنی در بین جوانان و به ویژه دانش‌آموزان تأثیر بسزایی در موفقیت نسل جوان دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد روحی‌نیا صبح امروز در مراسم جشن شکرگزاری قرآن کریم در مدارس شهرستان بهار اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشن، آشنایی و انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و ایجاد خاطره‌ای شیرین از کسب مهارت روخوانی کل قرآن و توسعه و تعمیق فرهنگ معنویت، گسترش فرهنگ خواندن قرآن در بین دانش‌آموزان و افزایش روحیه تعامل و سازندگی اجتماعی با فرهنگ قرآنی در سطح مدارس است.

وی اضافه کرد: طرح ارتقای آموزش قرآن کریم در پایه سوم ابتدایی از جمله طرح‌های کشوری است که در مدارس کل کشور در راستای انس با قرآن و تقویت روان‌خوانی قرآن کریم برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار ادامه داد: توجه به معنویات امر مهمی است که باید دانش‌آموزان را در این مسیر قرار دهیم تا استعداد و توانایی آنها شکوفا شود.

وی افزود: گسترش فرهنگ اصیل قرآنی در بین جوانان و به ویژه دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تاثیر بسزایی در موفقیت نسل جوان دارد.

روحی‌نیا تصریح کرد: این طرح از ابتدای مهرماه با هدف توانایی خواندن قرآن‌ کریم در دوره دبستان پایه‌گذاری و در مدارس ابتدایی شهرستان برگزار شده و در آن روخوانی، روان‌خوانی، مهارت روان‌خوانی در کل قرآن، حفظ سوره‌های کوچک قرآن با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن باید از اوایل کودکی و مدارس آغاز شود یادآور شد: وظیفه داریم فرزندان خود را با قرآن مأنوس کنیم و آنها را با تعالیم دینی و اسلامی آشنا سازیم.

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار ابراز داشت: امروز دشمنان برای کمرنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی در بین جوانان تلاش زیادی انجام می‌دهند که باید در برابر آنها ایستادگی کنیم و جوانان را با تعالیم و فرهنگ اسلامی آشنا کنیم.
برچسب ها: بهار ، قرآن ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.