سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

برپایی نمایشگاه تولیدات اردبیل در کشورهای همسایه افزایش یابد/ لزوم ارتقاء کیفی تولید

معاون برنامه ريزي استاندار اردبيل خواستار افزایش برپایی نمایشگاه تولیدات و محصولات استان در کشورهای همسایه شد و برگزاري اینگونه نمايشگاه ها را در رشد و توسعه اقتصادي منطقه تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سيدحامد عاملي در جلسه كارگروه توسعهصادرات استان اضافه کرد: باید تلاش شود با يافتن بازارهاي جديد مصرف در كشورهاي همجوار حضور نمايشگاهي خود در كشورهاي ديگر را افزايش دهيم .

وی برگزاري نمايشگاه سالانه استان اردبيل درجمهوري آذربايجان را مهم ارزيابي كرد و افزود: برگزاري نمايشگاهها درخارجاز كشور يكي از روش هاي توسعه اقتصادي و معرفی قابليت ها و پتانسيل هاي مطلوب استان است كه بايد سازمان صنعت و معدن و تجارت در این زمینه اقدام کند.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه باید در این راستا در يكي از کشور هاي روسيه، تركيه و گرجستان نمايشگاه استان اردبیل برگزار شود، ادامه داد: ظرفيت ها و توانمندي هاي استان اردبيلدر حوزه تجارت خارجي بسيار زياد است و ما با نگاه بهره گيري از اين فرصت ها مي توانيم بسياري از خلاء ها را جبرانو اهداف متعالي در حوزه اقتصاد را به پيش ببريم.

وی توسعهتجارت و رونق صادرات را با حفظ منافعملي و با اتخاذ شيوهعزت مندانه امكان پذير دانست و با اشاره به ضرورت توسعهبازارهاي هدف و تجارت خارجي استان یادآور شد: با رعايت ملاحظاتقانوني مي توان زمينه و بستر توسعهمثبت صادرات و اقتصاد را فراهم آورد.

به گفته عاملی اين استان در تمام حوزه هاي فرهنگي، گردشگري، صنعت، كشاورزي و... توانمندي صادرات محصولات متنوع و پر حجم را دارد كه در اين زمينهتجار و بازرگانان بايد با ديد مثبت اقدام كنند.

وی با بيان اينكهبراي افزايش صادرات بايد كيفيت را ارتقاءدهيم، تاکید کرد: اگر مي خواهيم در توسعه صادرات موفق و در بازارهاي كشورهاي ديگر سهم بزرگي داشته باشيم بايد كيفيت توليدات داخل استان را ارتقاء دهیم/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.