سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول فنی مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو در ارومیه اعلام کرد

شیوع 2 برابری سرطان معده و مری در آذربایجان‌غربی

مسئول فنی مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو در ارومیه گفت: شیوع سرطان معده و مری در آذربایجان‌غربی دو برابر میزان کشوری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران هادی رنج‌کش‌زاده اظهار داشت: مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو برای درمان سرطان و بیماری‌های مربوط به خون با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است و در این مرکز سلامت مردم در اولویت است.

وی با اشاره به توسعه مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو در آینده نزدیک، تصریح کرد: جامعه هدف ما، بیماران آذربایجان‌غربی و استان‌های هم‌جوار، شمال عراق، جنوب شرقی ترکیه، آذربایجان و حوزه قفقاز است.

رنج‌کش‌زاده با بیان اینکه بیماری سرطان یک معضل اجتماعی است و به صورت فراگیر در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 2020، 15 میلیون نفر در جهان به بیماری سرطان مبتلا شوند.

مسئول فنی مرکز رادیوتراپی و انکولوژی پرتو افزود: در آذربایجان‌غربی سالانه نزدیک به سه هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و 15 درصد مرگ و میر در استان به دلیل سرطان است.

وی ابراز داشت: شیوع سرطان معده و مری در آذربایجان‌غربی دو برابر میزان کشوری است.

رنج‌کش‌زاده عنوان کرد: درمان سرطان فوق‌العاده پرهزینه است و امکانات و منابع دولتی در این زمینه بسیار محدود است بنابراین مسئولان سرطان در آذربایجان‌غربی باید از هر روشی برای وارد کردن دستگاه‌های پیشرفته درمان سرطان استفاده کنند و امکانات را از هر نقطه‌ای جذب کنند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم کسی که در دورافتاده‌ترین روستاهای آذربایجان‌غربی زندگی می‌کند باید همان خدمات درمانی سرطان را دریافت کند که شهروندان آلمانی و آمریکایی دریافت می‌کنند.
برچسب ها: رادیولژی ، ارومیه ، معده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.