سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش همكاري‌هاي تجاري بين ايران وهند/افزايش صادرات چاي هند به ايران

براساس گزارش ‌ها صادرات چاي هند به ايران در حال افزايش است و متخصصان صنعت چاي هند امیدوارند که معاملات بیشتري در ماه های آینده صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پرس تي‌وي ؛ صادرات چای هند به ایران در حال افزایش است. معاملات صورت گرفته بين دوكشور با روپیه صورت مي‌گيرد و اين امر به صادرات اين كشورها  کمک کرده و اين در حالي است كه 45 درصد  از صادرات نفت ایران به هند به روپیه پرداخت می شود و ايران با استفاده از این روپیه از هندکالا وارد مي‌كند.

در سال گذشته هند بین ماه‌هاي ژانویه و سپتامبر 7/62  میلیون کیلو چای به ایران صادر كرده است. تعدادی از هیئت های هند پیش ازاين به منظور افزایش فروش چای هند به ایران به تهران سفر کرده بودند.

صنعت چای هند به دليل عدم واردات از ایران حدود دو سال دچار مشكلاتي شده بود. در حال حاضر افزایش صادرات به ایران بطور كلي موجب شده صادرات كلي چاي هند 3 درصد افزايش يابد.

بین ماه آوریل  2012 و مارس 2013 صادرات چاي هند  220 میلیون کیلو بوده كه بسیاری از این صادرات به ايران ،عراق، روسیه، مصر، پاکستان و انگلستان بوده است.

ایران مقصدي نویدبخش برای چای هندی است و با حل و فصل روش های صادرات و پرداخت مسائل مربوط به آن، متخصصان اين صنعت امیدوارند که معاملات بیشتري در ماه‌های آینده صورت گيرد.

برچسب ها: ایران ، هند ، صادرات ، چای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.