سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاکميت شرکتي، گامي در جهت رعايت حقوق همه سهامداران

با گسترش فرهنگ سهام داري و گسترش شرکت هاي سهامي عام، شاهد احساس نياز به حاکميت شرکتي هستيم.

دارابي کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه کميته هاي حسابرسي، کنترل ريسک، کميته هاي جبران خدمات و پاداش شکل مي گيرند تا سهام داري جزء هم همچون سهام داران عمده منافع شان حفظ شود گفت: به هنگام عامي شدن سهام ها کنترل داخلي براي جلوگيري ازتخلفات، کنترل ميزان ريسک، نحوه پرداخت حقوق مديران و اعضاي هيئت مديره، نظارت بر  عملکرد آنها، حفظ اسرار شرکت، عدم تضاد منافع (مدير يا کارمند هم زمان در يک شرکت رقيب مشغول به کار نباشند) نحوه دريافت هدايا و.. بايد روشن شود که مخاطب ايان مسائل در قالب حاکميت شرکتي بيان مي شود.

کارشناس بورس در ادامه گفت: براي اجرايي و  عملي شدن حاکميت شرکتي بايد قوانين و مقررات و ضوابط طوري توسط مسئولان بازار سرمايه تعيين شود که حقوق سهام داران در اقليت حتي سهام داران سهام عدالت هم به صورت رسمي و جدي مورد حمايت قرار گيرد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه با گسترش فرهنگ سهام داري و گسترش شرکت هاي سهامي عام، شاهد احساس نياز به حاکميت شرکتي هستيم گفت: بايد بحث حاکميت شرکتي در قالب قانون تجارت و قوانين بازار سرمايه طوري پيش بيني شود تا از تضاد منافع سهامداران جزء و کل و همچنين خطاکاري در نحوه اداره شرکت ها جلوگيري شود.

دارابي در ادامه با بيان اينکه سهام داران خارجي براي سرمايه گذاري به حسابرسي شرکت ها توسط شرکت هاي بين المللي حسابرسي و به رسميت شناخته شده حقوق سهامداران توسط شرکت ها و براساس اصول حاکميت شرکتي توجه مي کنند گفت: در واقع يکي از ملاک هاي انتخاب سهام آن است که در کدام شرکت بحث حاکميت شرکتي به صورت مدون تر و با دقت بيشتري دنبال مي شود./س
برچسب ها: سهامدارن ، بورس ، کمیته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.