سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر نخست وزير دانمارک به افغانستان

هلي تورنيگ اشميت، نخست وزير دانمارک براي بازديد از نيروهاي اين کشور، به افغانستان سفر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، دفتر نخست وزير دانمارک روز يکشنبه در بيانيه‌اي اعلام کرد،  تورنيگ اشميت از نيروهاي ويژه در لشگرگاه و همچنين نظاميان و فرستادگان دانمارک در اردوگاه پرايس و اردوگاه باستيون ديدار کرد.
اين بيانيه افزود، نخست وزير دانمارک همچنين در اين سفر با نمايندگان بين‌المللي از جمله روپرت جونز از مقامات بلندپايه نظامي انگليس ملاقات کرد.
دانمارک در حال حاضر بيش از ۶۰۰ سرباز خود را در استان هلمند واقع در جنوب افغانستان مستقر کرده است.
اين کشور تا کنون جدول زماني مشخصي براي خروج کامل نيروهايش از افغانستان تعيين نکرده است.
سفر نخست وزير دانمارک به افغانستان دومين سفر وي به اين کشور پس از به دست گرفتن پست نخست وزيري در سال ۲۰۱۱ ميلادي است . اين سفر همچنين دو روز پس از بازديد سفر آنگلا مرکل صدر اعظم و توماس ديميزير وزير دفاع آلمان از نيروهاي آلماني مستقر در افغانستان انجام شد.
مرکل، ۱۰ مي (۲۰ ارديبهشت) وارد مزارشريف واقع در شمال افغانستان شد و پس از آن از به همراه ديميزير سفر کوتاهي به شهر قندوز انجام داد.
آلمان با استقرار ۴۳۰۰ نيرو در ولايات قندوز، بلخ و بدخشان، پس از امريکا وانگليس بيشترين نيرو را در افغانستان دارد.
امريکا و متحدانش درچارچوب بخشي از به اصطلاح جنگ بر ضد ترور واشنگتن، در سال ۲۰۰۱ ميلادي به افغانستان حمله نظامي کردند. گرچه اين حملات در ابتدا موجب برکناري طالبان از قدرت در اين کشور شد اما به رغم حضورهزاران نيروي خارجي، نا امني سراسر اين کشور را فراگرفته است.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.