سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

پرتاب موشک‌های بی‌صدا در فضای سایبری علیه ایران

یک مقام فعال فضای مجازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در جنگ تمام عیار سایبری قرار داریم، گفت: در این جنگ موشک‌های بی‌صدا پرتاب می‌شود که بعد از تخریب متوجه حمله آن می‌شوید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران، یک مقام فعال فضای مجازی در همایش رسانه و اخلاق انتخاباتی که در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، به بررسی تفاوت رسانه‌های سنتی و نوین پرداخت.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بسیار پویا است،سرعت تبادل نظر در فضای مجازی را آنقدر زیاد و دور از تصور بیان کرد و افزود:همین عامل وجه تمایز رسانه‌های سنتی و نوین است.

این مقام،  فیس‌بوک را بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان دانست و تصریح کرد:فیس‌بوک با داشتن یک میلیارد و 200 میلیون کاربر از نظر جمعیتی سومین کشور دنیا است.

وی مهم‌ترین مشکل کشور را نبود سیاست‌گذاری واحد در مدیریت فضای مجازی بیان کرد و گفت:رهبری تاکید داشتند فضای مجازی واقعیتی در دنیا است و هویت مجازی افراد را باید جدی گرفت.

وی با اشاره به اینکه کاربران فضای اینترنتی در محیط‌های اجتماعی قرارهایی را با هم می‌گذارند که همین برنامه‌ریزی‌ها سبب فاجعه می‌شود،افزود:جوانان ما با عضویت در این گروه‌های اجتماعی بدون آموزش از این بسترهای اجتماعی استفاده می‌کنند و دچار چالش می‌شوند.

این مقام فعال فضای مجازی با بیان اینکه برخی‌ها با شبکه‌های اجتماعی قدرت نوین را بنا می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی توانست در خاورمیانه ورود پیدا کند

وی گفت: تا شکل‌گیری درست شورای عالی فضای مجازی و تدوین نقشه راه، رسانه‌ها باید اتفاقات شبکه فضای مجازی را انعکاس دهند.

بگفته وی راه‌اندازی شبکه ملی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، امنیتی به نفع نظام و خانواده است و با آمدن شبکه ملی اطلاعات اینترنتی قطع نمی‌شود./س

برچسب ها: موشک ، بیصدا ، سایبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.