سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار سرمايه اقتصاد کشور را از تک محصولي شدن، دور مي کند

بازار سرمايه مي‌تواند علاوه بر چرخش نقدينگي به سمت خود با ايجاد کارخانه ها و جذب سرمايه، اقتصاد کشور را از يک محصولي دور کند.

علي رحيمي کارشناس بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق گفت: سهامداران با حضور در بورس و بازار سرمايه مي‌توانند در رونق اقتصاد کشور سهمي داشته باشند به طوريکه نقدينگي هاي سرگردان را وارد بازار سرمايه و در نهايت با استفاده از ابزارهاي پوشش ريسک همچون قراردادهاي فيوچرز يا آتي از سرمايه هايشان محافظت کنند.

وي افزود: بازار سرمايه و بورس سهام مي‌تواند با ايجاد کارخانه ها و جذب سرمايه، اقتصاد کشور را از يک اقتصاد تک محصولي دور کرد و مساله وابستگي به درآمدهاي نفتي در بودجه مصوب را کاهش داد.

رحيمي رونق در هر بخش از نظام اقتصادي کشور را به توسعه بازار سرمايه مرتبط مي داند، و بر اين باور است که صنعت گردشگري در کشور مي‌تواند موضوع ورود ارز خارجي به کشور را حل و همين ارز به راحتي در بازار سرمايه وارد و با استفاده از ابزارهاي مالي مختلف، شرايط مناسبي براي فرهنگ بورس ايجاد کند.

وي با بيان اينکه راه حل اساسي توسعه بازار سرمايه، استفاده از ساز و کارهاي درون بازار و تقويت بخش توليد است خاطرنشان کرد: با استفاده از طرح ها و کارآفريني هاي داخلي در همه صنايع مي‌توان به پيشرفت توسعه اقتصاد کشور کمک کنيم./س
برچسب ها: رحیمی ، بازار ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.