سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

وهابیت در سراشیبی نابودی قرار دارد/نبش قبور اصحاب پیامبر در سوریه، اقدامی سیاسی است

مدرس دانشگاه و مراكز علمی اروميه گفت: هدف وهابيت منحرف ساختن اذهان عمومی از مسائل سوريه است.

حجت‌الاسلام مهدی ولی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: فرقه ضاله وهابيت دست نشاندگان آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستی هستند و با توجه به اينكه اين سه مثلث خبيث از وحدت مسمانان و به‌ويژه در زمان فعلی ناراضی هستند، تلاش گسترده‌ای را در راستای خدشه‌دار كردن وحدت و اتحاد مسلمانان انجام می‌دهند.

وی افزود: نبش قبر حجر بن عدی در سوريه توسط وهابيت جای بسی تأمل و تفكر دارد؛ چراكه در ساير نقاط دنيا نيز صحابی پيامبر(ص) مقبره دارند در حالی كه وهابيون اين اعمال زشت را از سوريه آغاز كرده‌اند.

مدرس دانشگاه و مراكز علمی اروميه تأكيد كرد: با توجه به كشتار بی‌رحمانه ملت سوريه توسط گروه‌های تروريستی و قدرت‌های استكبار كه تنها به فكر منافع خود هستند و از سوی ديگر با توجه به اينكه ملت و دولت كشورمان همواره در كنار ملت و دولت سوريه قرار دارند؛ بنابراين با انجام اعمالی همچون حمله به مظاهر اسلامی خواهان انحراف اذهان ملت ايران از مسائل سوريه هستند.

حجت‌الاسلام ولی‌زاده با اشاره به اينكه نبش قبر نه تنها در دين مبين اسلام بلكه در تمامی اديان و مذاهب حرام است، اظهار كرد: وهابی‌ها با اين عمل ناپسند چهره خبيث و زشت خود را به نمايش گذارده و نشان داده‌اند كه تا چه ميزان مخالف اسلام ناب هستند و با اسلام با ولايت دشمنی دارند.

مدرس دانشگاه و مراكز علمی اروميه ابراز كرد: فرقه ضاله وهابيت اگر در توان داشته باشند حتی به حرم نبوی و قبور عتبات عاليات نيز رحم نكرده و آنجا را نيز ويران می‌كنند اما چون اين جرأت را ندارند، از قبر حجر بن عدی آغاز كرده‌اند چون می‌خواهند واكنش مسلمانان را نسبت به اين قضايا ارزيابی كنند.

وی افزود: همان‌طور كه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخير خويش فرمودند بايد تمام مسلمانان اعتراض خود را تا محكوميت كامل اقدامات وهابی‌ها انجام دهند، چون اگر امروز وهابی‌ها احساس كنند كه مسلمانان در مقابل نبش قبر صحابی پيامبر(ص) بی‌توجه هستند، به تدريج فكر نابودی مقبره حضرت محمد(ص) را در سر می‌پرورانند.

حجت‌الاسلام ولی‌زاده تأكيد كرد: وهابيت برای انحراف ملت ايران از ولايت‌مداری و آشفته ساختن اوضاع كشور سوريه برنامه‌ها و نقشه‌های شوم بسياری دارند كه شايد بزرگترين آن‌ها ايجاد تفرقه و اختلافات مذهبی بين اهل تشيع و تسنن باشد.

وی تأكيد كرد: به‌طور حتم نه تنها وهابی‌ها با اين اعمال راه به جايی نمی‌برند بلكه با بيداری بيش از پيش مسلمانان رو‌به‌رو می‌شوند به‌ويژه اينكه در چند روز گذشته تمامی علمای سنی مذهب اين اقدام وحشيانه را محكوم كرده‌اند و نهايتاً حجر بن عدی شايد شخصيت شناخته شده‌ای نباشد اما با اين عمل زشت وهابيت، شخصيت يار و همراه اميرالمؤمنين(ع) كه در جنگ صفين و جمل همراه امام(ع) بود بيشتر نمايان شده و وحدت مسلمانان بيشتر می‌شود.

مدرس دانشگاه و مراكز علمی اروميه تأكيد كرد: به‌طور حتم وهابی‌ها به اهداف شوم خود نمی‌رسند كه اين خود موجب افزايش وحدت مسلمانان می‌شود و از سوی ديگر با توجه به اينكه عربستانی‌ها به مسائل سوريه بسيار بی‌توجه هستند اما آن‌ها نيز اين اقدام وهابی‌ها را محكوم كردند؛ بنابراين فرقه ضاله وهابيت با اين اعمال روز به روز خود را به ورطه نابودی می‌كشاند./س

برچسب ها: نابودی ، دانشگاه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.