سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاخباريه سوريه ؛

پروژه ايران هراسي آمريکا و اسرائيل سرپوشي بر جنايات رژيم صهيونيستي

آمريکا و رژيم صهيونيستي از عامل ايران هراسي براي تشويق کشورهاي عربي به عادي سازي روابط با اين رژيم بهره برداري مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، بحث و گفتگو درباره طرح صلح عربي با هدف تسهيل پيشبرد طرحها براي عادي سازي روابط کشورهاي عربي با اسرائيل، از سر گرفته شده است. اين طرح ها با شعار ياري رساندن به فلسطيني ها اجرا مي شود. دولت آمريکا معتقد است راه مناسب براي پايان دادن به مناقشه عربي- اسرائيلي، دستيابي به صلح امنيتي است که راه را براي عادي سازي فراگير روابط بين عربها و اسرائيل هموار مي کند. راه حل امنيتي از نظر محافل آمريکايي مبتني بر ايران هراسي است و واشنگتن موفق شده است اين کشور را به عنوان کابوس کشورهاي خليج فارس و منبع اصلي خطر - به جاي دشمن صهيونيستي- معرفي کند. نتيجه اين تلاش ها، پناه بردن شيخ نشين هاي نفتي خليج فارس به واشنگتن و تل آويو بوده است. 
عربستان که دچار نگراني بي مورد از ايران و توانايي هاي نظامي اين کشور شده است، ماموريت آمريکا را براي جذب شيوخ خليج فارس و سوق دادن آنها به سوي محور صلح مبتني بر امنيت تسهيل کرد. آمريکا قصد دارد از اين محور براي مقابله با محور مقاومت که متشکل از ايران و دوستانش است ؛ استفاده کند. 
در ساختار جديد محور موسوم به محور ميانه رو در خاورميانه، اسرائيل نقشي محوري خواهد داشت و تضمين کننده صلح اقتصادي خواهد بود که ايجاد آن با همکاري آمريکا و کشورهاي عربي در دست اجرا است و قرار است به فلسطيني ها ارائه شود. 
ناظران معتقدند اين محور زمينه گسترده اي براي همکاري بين کشورهاي عربي عضو آن و اسرائيل در همه زمينه ها ايجاد خواهد کرد ولي اين محور پس از آن که طرف هاي ضعيف در آن متوجه شوند به بهانه خطر ايران از آنها بهره برداري شده است، دچار فروپاشي خواهد شد. 







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.