سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عسلویه/

راه‌اندازی تکنولوژی جدید عکسبرداری دیجیتال دندان در مرکز سلامت کار جم

مسئول مرکز سلامت کار پالایشگاه جم از راه‌اندازی تکنولوژی جدید عکسبرداری دیجیتال دندان در مرکز سلامت کار جم خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مجید محسنی در بازدید از مرکز سلامت پالایشگاه جم اظهار داشت: توجه به سلامت شهروندان امری مهم و ارزشمند است و پالایشگاه جم در این راستا اهتمام زیادی دارد.

وی افزود: افزایش کیفیت فعالیت‌های بهداشتی در اولویت قرار دارد و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

مسئول مرکز سلامت کار پالایشگاه جم از تجهیز امکانات سخت‌افزاری بخش دندانپزشکی مرکز سلامت کار شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد و خاطرنشان کرد: از نظر امکانات سخت‌افزاری در بخش دندانپزشکی با همکاری خوب مدیریت پالایشگاه فجر فعلاً هیچگونه کمبودی در وسایل و ابزار درمانی وجود ندارد که امیدوارم این روند همواره ماندگار باشد.

محسنی ادامه داد: در مقام مقایسه امکانات موجود در بخش دندانپزشکی، پالایشگاه فجر بحمدالله از وضعیت مطلوبی برخوردار است و آماده خدمات گسترده به کارکنان هستیم.

وی از راه‌اندازی تکنولوژی جدید عکسبرداری دیجیتال دندان در مرکز سلامت کار جم خبر داد و افزود: این مرکز دارای تکنولوژی جدید عکسبرداری دیجیتال از دندان یا سیستم «آر او جی» است که از نظر حفاظت از اشعه ایکس در موارد انجام رادیوگرافی دندان شرایط ایمنی مطلوبی را ایجاد می‌کند.

محسنی، سلامت دهان و دندان را برای همه انسان‌ها مورد تأکید قرار داد و گفت: سلامت انسان و ادامه فعالیت‌های روزمره و به‌طور خلاصه ادامه زندگی رابطه مستقیمی با بهداشت دهان و دندان دارد.

وی تصریح کرد: دهان مجموعه‌ای از چندین واحد مربوط به هم است که به‌صورت یک سیستم کاملاً منظم و هماهنگ باید فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

محسنی بیان داشت: با توجه به اینکه  انجام فعالیت‌های مربوطه پرسنل در محیط‌های صنعتی به‌ویژه در مناطق مربوط به نفت و گاز مستلزم سلامت کامل است، بنابراین وجود سیستم دهانی سالم و بدون بیماری و مشکل اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: وجود هرگونه مشکل دهان و دندان باعث خارج کردن فرد شاغل از فعالیت صنعتی و مهم خود شده و باعث کاهش راندمان کاری واحد مربوطه خواهد شد.

این مسئول گفت: اصل کلی در دندانپزشکی این است که پیشگیری ارجح بر درمان است و چنانچه یک دندان دارای پوسیدگی مختصر باشد با یک جلسه درمان به شرایط ایده‌آل می‌رسد، اما چنانچه به آن توجه‌ای نشود و پوسیدگی پیشرفت کند  و عصب دندان درگیر شود، احتیاج به چندین جلسه درمان طاقت‌فرسا و وقت‌گیر دارد که علاوه بر مشکلات فراوان ریسک جواب ندادن به درمان نیز بالا خواهد بود.

وی ادامه داد: شهروندان باید به معاینه دوره‌ای دهان و دندان خود بیشتر توجه کنند تا همواره در سلامت کامل بتوانند به خود و کشور عزیزمان خدمت کنند.
برچسب ها: سلامت ، جم ، عکسبرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.