سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

توسعه سرمایه گذاری در بخش معدن یکی از راه های تحقق استقلال ارزی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: توسعه سرمایه گذاری در حوزه معدن و افزایش صادرات فرآورده های معدنی علاوه بر افزایش ارزش افزوده اقتصادی موجب رونق اشتغالزایی نیز در استان خواهد شد.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: با توجه به ظرفیتها و پتانسیل های ارزشمندی که در بخش معدن استان وجود دارد می توان با شناسایی مزیت ها و تمرکز بر این بخش در جهت تحقق استقلال ارزی از منابعی غیر ازنفت بهره گرفت که معدن می تواند جایگزین مناسبی برای کسب درآمدهای ارزی باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت به بحث معدن توجه ویژه ای دارد اضافه کرد: در دور چهارم سفر ریاست جمهوری 3هزار میلیارد ریال تسهیلات و اعتبارات بابت سرمایه در گردش، تجهیز، نوسازی و راه اندازی معادن راکد در استان اختصاص یافت که این اعتبار در مقایسه با سایر استانها از رقم بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد دفتر زمین شناسی که اخیرا در کارگروه توسعه بخش معدن استانی تصویب شده بود در جلسه هیات دولت مصوب شد به مرکز زمین شناسی منطقه ای تبدیل شود که در این حالت حوزه فعالیت آن گسترده تر و از امکانات بالایی برخوردار خواهد بود.

اکبری افزود: مرکز زمین شناسی فعالیت های علمی و گسترده ای در حوزه های مرتبط با زمین شناسی از جمله بحث لرزه نگاری و معادن دارد که با توجه به ظرفیت های معدنی موجود در استان ایجاد این مرکز نقش مهمی در رشد و توسعه معدنی استان خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال با گسترش برنامه های کارگروه توسعه معدن در استان روند توسعه بخش معدن با سرعت بیشتری طی شود و با جذب و توزیع اعتبارات لازم میزان اشتغال در این بخش به 3 برابر افزایش یابد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.