سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانجام، 11 روز "سیزده بدر" تمام شد

بعد از برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سرانجام 21 اردیبهشت ماه درهای مصلی بسته شد و11 روز خرید کتاب و یا11 روز تفريح در محوطه باز به اتمام رسید.

 باشگاه خبرنگاران، بعد از برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سرانجام 21 اردیبهشت  ماه درهای مصلی بسته شد و 11 روز خرید کتاب و یا 11 روز تفريح در محوطه باز به اتمام رسید.
در این چند روز شاهد قشرهای مختلف مردم بودیم از نوزاد 6 ماهه گرفته تا مسن‌ترین مردم که به نمایشگاه آمده بودند و برای خرید کتاب و یا هردلیلی که ما نمی دانیم در مصلی حضور پیدا کردند اگر تصور می کردیم که این ازدحام جمعیت برای خرید کتاب آمدند پس این آمار پایین سرانه مطالعه بر چه اساسی مطرح شده است ما که در این چند روز استقبال خوبی از مردم شاهد بودیم.
نوزادی که در آغوش پدرش، کودکی که برای تعداد محدودی غرفه مختص به خودش در محوطه مصلی و در گرمای چند روزه آمده بود تا شاید آموزشی در آینده داشته باشد، خانواده هایی که با فرزندان خود شرایطی را برای تفریح به همراه خوردن تنقلات در نمایشگاه پیدا کردند پس اکنون دلیل پایین آمدن سرانه مطالعه در کشور مشخص می شود که برخی از مردم و شاید اکثر آنها به دنبال اینگونه برنامه ها برای تفریح هستد شاید فروش پرده منازل،کیف و یا هر چیز دیگری نیز باعث حضور مردم شده است.
هرچه بخواهیم به حاشیه ها توجه نکنیم مقدور نیست چراکه مطرح کردن نقاط ضعف برای بهبود دوره های بعد الزامی است و اگر این نکات برای کسی گوشزد نبود لالایی برای خودمان باشدنظارتی که در این چند روز صورت گرفت قابل تقدیر نیست چراکه در روزهای ابتدایی به دلیل نظارت نادرست کتابهایی به صورت غیرقانونی به فروش می رسید و سرانجام با پیگیری خبرنگاران و انتشار خبرهایی مربوط به این موضوع مسولان نظارتی را از خواب غفلت بیدارکرد و سرانجام با نظارت آنها برخی از غرفه ها پلمپ شدند.
11 روز تلاش مسئولان برای بهبود برگزاری، خبرنگاران برای اطلاع رسانی و مردم برای خرید کتاب و یا حضور در مصلی با وجود نواقص بسیار تمام شد و امیدواریم در دوره های بعدی با توجه به نواقص دوره های قبل و الگو گرفتن از ویژگی های مثبت شاهد برگزاری بهتری باشیم.

يادداشت از : فائزه آقابابايي


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.