سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم ملی باید از تمام ظرفیت های فوتبال ایران استفاده کند

کی روش باید از مواضع خودش کوتاه بیاید

کارلوس کی روش سرمربی تیم فوتبال ایران 2 روز پیش، لیست اولیه خود برای بازی های تیم ملی در خرداد ماه امسال را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کی روش در این لیست نام ستاره هایی همچون علی کریمی، سید مهدی رحمتی و هادی عقیلی را قرار نداده و همین مساله نگرانی های زیادی را برای دوستدارارن تیم ملی به وجود آورده است. البته سرمربی تیم ملی هنوز اسامی مد نظرش در تیم استقلال را اعلام نکرده اما در مصاحبه های قبلی خود به صراحت گفته بود که رحمتی دیگر جایی در تفکرات او ندارد و تا زمانی که سرمربی تیم ملی باشد، رحمتی را به اردو دعوت نخواهد کرد. به این ترتیب باید قبول کنیم که کی روش در تفکراتش جایی برای رحمتی در تیم ملی قائل نیست و باید کار او در تیم ملی را تمام شده بدانیم.
 
کی روش در مورد کریمی و رحمتی به مصاحبه های آنها استناد کرده و این ستاره بزرگ و بدون جانشین را از تیم ملی کنار گذاشته است. البته بحث عقیلی کاملا متفاوت است چرا که او اردوی تیم ملی را ترک کرد و بدون هیچ توضیحی ملی پوشان را تنها گذاشت اما در مورد کریمی و رحمتی جای بحث زیاد است و نباید به راحتی از کنار نام آنها رد شد.
 
کریمی و رحمتی به واسطه توانایی های منحصر به فردی که دارند، در میانه میدان و درون دروازه می توانند از مهره های کلیدی و سرنوشت ساز تیم ملی باشند و کمک زیادی به تیم ملی در 3 بازی مهم و حساس خرداد ماه داشته باشند اما به نظر می رسد سرمربی تیم ملی تصمیم خودش را گرفته و قصد ندارد از مواضع خود کوتاه بیاید. در چنین شرایطی باید نگران تیم ملی باشیم وقتی درون دروازه کسی را نداریم که بتوانیم به او اعتماد کینم، چطور می توانیم راحت و بدون دغدغه به صعود تیم ملی به جام جهانی خوشبین باشیم؟ در میانه میدان هم نگرانی های اهالی فوتبال کم نیست. در شرایطی که اشکان دژاگه به شدت مصدوم شده و بازی های خرداد ماه تیم ملی را از دست داده است همه امید علاقه مندان به فوتبال در کشورمان به علی کریمی بود تا این ستاره بزرگ و بدون جانشین مقابل قطر لبنان و کره جنوبی گره گشا باشد و بتواند از خلاقیت و توانایی های منحصر به فرد خودش استفاده کرده و کمک بزرگ به تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی 2014 برزیل باشد اما کی روش با توجه به مصاحبه کریمی پس از فینال جام حذفی او را از برنامه های تاکتیکی اش حذف کرده و دیگر روی او حساب نمی کند.
 
حالا سوال ما از سر مربی تیم ملی این است که قرار است چه بازیکنانی جایگزین کریمی و رحمتی شوند؟ در چنین مقطع حساسی کدام بازیکنان می توانند در این 3 بازی مهم و سرنوشت ساز جای رحمتی را درون دروازه و کریمی را در میان میدان بگیرد و تیم ملی را به سر منزل مقصود برسانند؟

تیم ملی شرایط سختی دارد و انگار کی روش نمی خواهد از رحمتی و کریمی در راه رسیدن به جام جهانی استفاده کند اما اگر به هر دلیلی تیم ملی در راه رسیدن به برزیل ناموفق باشد، چه کسی جوابگوی اذهان عمومی و علاقمندان به فوتبال خواهد بود؟ کی روش که در این مملکت غریب است و پس از اتمام قراردادش ایران را  ترک خواهد کرد و مثل بلاژویچ که رفت و هرگز جواب مردم را نداد او هم پاسخگو نخواهد بود و در چنین شرایطی مدیران رده بالای فوتبال ایران باید جوابگوی مردم باشند.
 
با توجه به این شرایط امروز مدیران فوتبال ما باید زمینه حضور رحمتی و کریمی را به تیم ملی فراهم کنند چرا که این 2 مهره تأثیرگذار می توانند سرنوشت فوتبال ایران را در این مقطع حساس عوض کرده و کمک بسیار بزرگی برای تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی باشند.

تیم ملی در خرداد ماه 3 بازی بسیار مهم دارد و باید همگان کمک کنند تا ملی پوشان ایرانی در این ماموریت مهم موفق شوند. تیم ملی در حال حاضر نیاز به یک همبستگی و وفاق ملی دارد و کی روش گویی تصمیم خودش را گرفته و قصد ندارد کوتاه بیاید اما تیم ملی در حال حاضر باید از تمام ظرفیت های فوتبال ایران استفاده کند تا بتوانیم جواز صعود به تور جهانی برزیل در سال 2014 را به دست آوریم./زر
برچسب ها: ملی ، تیم ، کی روش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.