سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير راديو قرآن:

جامعه قرآنی در انتخابات بايد حضور مدبرانه داشته باشد

گروه مرجعی به نام جامعه قرآنی نقش مهمی در آستانه انتخابات دارد و تا زمان انتخابات بايد حضور مدبرانه داشته باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, محمدحسین  محمد‌زاده مدير راديو قرآن امروز 22 ارديبهشت‌ماه، در همايش «جامعه قرآنی، بصيرت؛ رسالت‌ها و آسيب‌ها» كه در سالن بصيرت مجتمع 13 برگزارشده  است، ضمن  سخنرانی پيرامون موضوع «رسانه قرآنی و بصيرت‌افزايی» گفت: انسان‌های كامل می‌توانند دانش‌ها را بشكافند و به انسان‌ها عرضه كنند و مفتخر هستيم كه حضرت امام محمدباقر(ع) شخصيتی است كه شكافنده علوم هستند. 
محمدزاده  يكی از كاركردهای اصلی رسانه را تغيير رفتار مخاطب دانست و افزود: پس از انقلاب اسلامی رويكرد نظام به موضوع قرآن كريم موجبب شد كه اولين رسانه تاسيسی پس از پيروزی انقلاب راديو قرآن باشد و اين امر نشان می‌دهد كه رسانه می‌خواهد كاركرد خود را با نوعی هم‌افزايی نسبت به پيام‌های اثرگذار در جامعه افزايش دهد. 
وی بیان  كرد: تعاملی دوسويه ميان رسانه‌ها و گروه‌های مرجع وجود دارد؛ جامعه قرآنی گروه مرجع است و اين تعامل دوسويه می‌تواند اين نقش را تقويت كند، حضور يك عضو گروه مرجع در رسانه با ارزش افزوده شهرت و معروفيت، در افزايش تاثيرگذاری آن تشكيلات موثر است. 
مدیر رادیو قرآن  افزود: اين نقش رسانه‌های قرآنی می‌طلبد كه در نقاط حساس اين تعامل به اوج برسد. تحولات سياسی و اجتماعی ايران پيچيدگی خاصی دارد و در پيچيدگی مسائل سياسی و انتخابات و خلق يك حماسه سياسی نقش گروه مرجعی به نام جامعه قرآنی و هم‌افزايی بوسيله رسانه‌های قرآنی به اوج خود خواهد رسيد. 
وی با اشاره به عنصر محوری تقوا گفت: قرآن علاوه بر اينكه به بصيرت توجه دارد به واژه‌هايی كه به خلق حماسه سياسی نيز ارتباط دارند توجه كرده است؛ رهاورد تقوا بصيرت و فرقان است و كاركرد تقوا در سوره «آل عمران» نقش خود را شفاف‌تر نشان می‌دهد. 
محمدزاده  در بخش ديگر سخنان خود گفت: جامعه قرآنی با حضور در فضاهای مختلف قرآنی می‌تواند نقش موثری در بصيرت‌افزايی و ارائه آموزه‌های قرآنی به مخاطبان داشته باشد. 
وی گفت: گروه مرجعی به نام جامعه قرآنی نقش مهمی در آستانه انتخابات دارد و البته برخی گروه‌های حق‌نما جامعه قرآنی را ممكن است مورد طمع قرار دهند لذا جامعه قرآنی تا زمان انتخابات بايد حضور مدبرانه داشته باشد و موجب تقويت خطوط شبهه و حق‌نما نشود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.