سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود ارتباط پرستار و بیمار بر روند درمان بیماران بسیار موثر است

بهبود ارتباط بين پرستار و بيمار بر روند درمان بيماران تاثيري مستقيم و قابل ملاحظه دارد، به همین آگاهي و دانش پرستاران بايد نسبت به مهارت هاي اساسي ارتباط با بيمار ارتقاء يابد .

آزاده عباسی کارشناس هوشبری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ارتباط با بيمار پرستار را در تشخيص نياز بيمار كمك مي كند . از آنجائيكه اساسي ترين نقش پرستاران آموزش وكمك به بالابردن سطح آگاهي بيماران در جهت پيشگيري از بيماري به روش برقراري ارتباط مناسب است.

وی گفت: انسان بخش زيادي از ساعات فعال خود را به ارتباط با ديگران مي پردازد. احساس درد و بيماري از طريق ارتباط ابرازمي شود و پرستاران از اين طريق از احساسات دروني، نيازها و مشكلات بيمار آگاه مي شوند و به مراقبت و درمان بيمار مي پردازند.قدرت برقراري ارتباط با بيمار يكي از ضروريات حرفه پرستاري است. پرستاران با برقراري ارتباط مشكلات و نيازهاي بيمار را تشخيص داده و برنامه درماني را تنظيم مي نمايند. از طريق ارتباط بيمار احساس امنيت نموده و به تيم درمان اعتماد مي كند. برقراري ارتباط مؤثر به طور وسيعي به عنوان يك شاخص كليدي جهت رضايت, همكاري و التيام بيمار در نظر گرفته شده است وتوانايي برقراري ارتباطي مؤثر با ديگران قلب تمامي مراقبت ها ازبيماران محسوب مي گردد.

عباسی تصریح کرد: به منظور بهبود ارتباط بين پرستار و بيمار كه به عقيده بسياري از متخصصان بر روند درمان بيماران تاثيري مستقيم و قابل ملاحظه دارد، آگاهي و دانش پرستاران بايد نسبت به مهارت هاي اساسي ارتباط با بيمار ارتقاء يابد ./س
برچسب ها: پرستار ، بیمار ، بهداشت ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.