سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

راه اندازی بخش تحقیقات طب سنتی در درمانگاه های تخصصی شیراز

بخش تحقیقات طب سنتی ، کتابخانه تخصصی و سالن مطالعه همزمان با راه اندازی درمانگاه های تخصصی، در محل ساختمان دانشکده پزشکی شیراز، راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: تمام علاقه مندانی که درزمینه طب سنتی فعالیت تحقیقاتی دارند، می توانند با مراجعه به این مرکز تحقیقات، فعالیت های انجام شده خود را ارائه دهند، و این دانشگاه از این پژوهش ها حمایت می کند.

محمد هادی ایمانیه همچنین به راه اندازی مجله طب سنتی، در دانشکده پزشکی شیراز اشاره و بیان کرد: به دنبال افراط و تفریط در طب سنتی نیستیم، اما همان گونه که امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته مثل انگلستان، آمریکا و ژاپن، طب سنتی در کنار طب مدرن فعالیت می کند، قصد داریم از داشته های طب سنتی نیز استفاده کنیم.

وی با دعوت از همه نخبگانی که در این عرصه به فعالیت های تحقیقاتی و علمی، مشغول هستند، گفت: بیمارانی که به درمانگاه های طب سنتی مراجعه می کنند، درصورت نیاز به دارو و تجویز پزشک، می توانند داروهای تجویز شده را از داروخانه موجود در درمانگاه شهید مطهری تامین کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آغاز کار 9 درمانگاه طب سنتی در شیراز اشاره کرد و گفت: این درمانگاه ها در دو بخش صبح و بعدازظهر به شهروندانی که علاقه مند به استفاده از طب سنتی هستند، خدمات تخصصی عرضه می کنند.

ایمانیه افزود: یکی از این درمانگاه ها، با عنوان درمانگاه صبح در محل درمانگاه فوق تخصصی شهید مطهری، آغاز به کار کرده و با بهره بردن از یک فوق تخصص داخلی و دانشجویان سال های آخر طب سنتی، بیماران را پالایش و به درمانگاه های بعدازظهر که کار تخصصی انجام می دهند، معرفی می کند.

وی ادامه داد: پیش از این ، رشته طب سنتی در دانشکده پزشکی شیراز راه اندازی شده است و از میان دانش آموختگان پزشکی عمومی، دانشجو می پذیرد./س

برچسب ها: طب ، سنتی ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.