سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

با اجرای پروژه "ترسیب"از رشد مهاجرت و فقر جلوگیری می شود

با اجرای صحیح پروژه "ترسیب" شاهد بازگشت روستاییان به روستاها و جلوگیری از رشد مهاجرت و فقر می شود.

ابوالفضل ناظری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: 50 روستا و آبادی در محدوده اجرای این پروژه قرار دارد همچنین طرح مطالعاتی این پروژه در دست تهیه است.

وی ادامه داد: این مهم بر کنترل شرایط بیابان ‏زایی و تثبیت خاک نیز تاثیر بسزایی خواهد شد؛ همچنین کنترل آلودگی هوا که ناشی از تراکم بالای آلاینده‏ ها و دی‌ اکسیدکربن است، با اجرای این پروژه تحقق پیدا می ‏کند.

ناظری افزود: متعاقب تنظیم و امضای سند، مبادله موافقت ‏نامه با استانداری تهران برای تخصیص اعتبار لازم انجام شد که هم‏ اکنون طرح مطالعاتی پروژه در دست تهیه و پروژه وارد فاز اجرایی شده است.

سرپرست امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: هدف از اجرای این پروژه، استفاده از مشارکت جوامع محلی و توانمند سازی آنان به منظور احیا، مدیریت، توسعه و بهره ‏برداری پایدار از منابع طبیعی و نیز توسعه روستایی است.

وی ادامه داد: در این پروژه با توانمند سازی مردان و زنان، ایجاد مشاغل خرد و تشکیل صندوق خرد اعتباری و جلب مشارکت روستاییان و همچنین بسیج جوامع محلی به خصوص زنان در مدیریت پایدار منابع طبیعی مشارکت کامل و همه جانبه‏ای صورت می‏ گیرد.

ناظری افزود: از آنجا که این پروژه قرار است با مشارکت مردم انجام شود، ضرورت داشت تا در نشستی با اهالی منطقه و جوامع محلی نحوه اجرای این پروژه، اهداف و مزایای آن تشریح شود که به این منظور نخستین جلسه هماهنگی و توجیهی با حضور اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدان روستاهای هدف برگزار شد.

سرپرست امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: همچنین از طرفی سازگاری رشد گونه آتریپلکس و دارا بودن پتانسیل‏ های بالقوه باعث شد تا حوزه شهرستان ملارد برای اجرای عملیات احیایی و توسعه ‏ای در اجرای این پروژه، در نظر گرفته شود./س


برچسب ها: ترسیب ، مهاجرت ، فقر ، روستائیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.