سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

ماه رجب فرصتی مغتنم برای نزدیکی به خداوند است

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند گفت: با توجه به چنین ایام مهمی باید ماه رجب را به عنوان فرصتی مغتنم برای نزدیکی به خداوند متعال برشمرد.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: رجب را ماه ولایت است و در تقویم ماه رجب مجموعه ای از شادیها و عزاداریها دیده می شود که باید در برگزاری همه این مراسم سنگ تمام گذاشت.

وی ادامه داد: این ماه به عنوان مقدمه ای برای ماه مبارک رمضان و ماه ولایت و رسالت مشهور است و از روز نخست جمعه هفته آتی تحت عنوان «لیله الرغائب» آغاز می شود و اعمالی نظیر روزه و برخی ادعیه در آن دارای فضیلت بسیاری است.

علاءالدینی افزود: ماه رجب با ولادت امام محمد باقر(ع) آغاز شده و میانه این ماه عزیز با شهادت امام هادی(ع)، ولادت امام جواد الائمه(ع)، ولادت با سعادت امیرمؤمنان علی(ع)، وفات بانوی گرامی اسلام، حضرت زینب(س) و شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) ادامه یافته و پایان آن با بعثت نبی مکرم اسلام(ص) همراه است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند با اشاره به قیام تنباکو آن را مصداقی بارز از پیوند علما و مردم خواند و افزود: لغو امتیاز تنباکو درپی فتوای آیت الله مجاهد میرزا محمدحسن شیرازی امروز نیز باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هرچند گفتار آن روحانی مبارز در یک سطر تجلی پیدا کرد، اما همین یک سطر مبارزه ای چند بعدی علیه استعمار و استبداد را رقم زد.

علاءالدینی اضافه کرد: این واقعه تاریخی نشانگر قدرت نفوذ علمای شیعه و عمل به سخنان آنها از سوی مردم نیز مصداق بارزی از پیوند علما و جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند تصریح کرد: این مهم امروز نیز باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، اینکه علمای شیعه می توانند با بیان یک سطر دشمنان را به زانو درآورند می تواند به ظرفیتی کم هزینه برای مقابله با استکبار بدل شود./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.