سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه صنعت خودرو نیازمند تدوین نقشه راه کلان

رییس سازمان صنایع هوایی گفت:توسعه صنعت خودرو در کشور نیازمند تعیین نقشه راه کلان در تمام بخش‌های مرتبط این صنعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، منوچهر منطقی در سمپوزیم تولید پایدار در صنعت خودرو با بیان اینکه متاسفانه فرایند خودروساز شدن در ایران به خوبی طی نشده است اظهار داشت: شرکت تویوتا در ابتدا سه سال خودروها را تحت برند تولید کرد، پس از آن نیز هفت سال طول کشید تا به توانایی طراحی خودرو دست یابد به گونه‌ای که پس از 10 سال آغاز به کار خودروی ملی خود را تولید کرد.
وی با بیان این‌که کره جنوبی 10 ساله و مالزی 15 خودروساز شدند تصریح کرد:کشور مالزی در دهه 80 صنعت خودروسازی را به عنوان صنعت استراتژیک خود انتخاب کرد و در آن زمان نخست وزیر مالزی حمایت بالایی از صنعت خودرو داشت و پس از 15 سال خودروی ملی خود را تولید کرد که تمام این دستاوردها به دلیل تدوین یک نقشه راه ملی و عمل به آن بود.
منطقی افزود: ترکیه نیز در صنعت خودروسازی پیشرفت بالایی داشته است به عنوان مثال در سال 2008،  26 درصد صادرات ترکیه در صنعت خودرو بود و  این کشور در سال‌های 90 تا 95 برندهای معتبر را تولید می‌کرد و از سال 2002 با حجم بالا وارد بازار صادرات خودرو شد.
وی با بیان این‌که در حال حاضر سطح داخلی سازی برندهای صادراتی ترکیه به 85 درصد رسیده است تصریح کرد: این کشور قصد دارد تا سال 2015 میلادی برند ملی خود را در حوزه خودرو طراحی، تولید و صادر کند.
مدیر عامل سابق ایران خودرو ادامه داد: در ایران نیز برای دستیابی به توسعه باید در تمام بخش‌های مرتبط ، نقشه راه کلانی برای صنعت خودرو تدوین و به درستی به آن عمل شود.
منطقی گفت:مشوق ها در این صنعت باید در جهت پرداخت هزینه تحقیق و توسعه به شرکت ها ،حمایت های مالی و سیاست های تعرفه ای مناسب باشد.
وی افزود : خودروسازان باید به سمت نوآورشدن حرکت کنند ، زیرا این صنعت از یک پتانسیل بالا در کشور ما برخوردار است.
به گفته ی منطقی، تربیت مدیران شایسته و در سطح بالا باید در دستور کار شرکت های خودروسازی قرار گیرد ، زیرا مدیران از نقش بالای 50 درصدی در پیشرفت یک بنگاه برخوردارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.