سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش قیمت تجهیزات پزشکی نشانه غفلت مسئولان/ سنگینی قیمت خدمات ارتوپدی بر نشانه بیماران

با توجه به مشکلات حوزه سلامت و بی توجهی مسئولین این حوزه در چند روز اخیر قیمت تجهیزات پزشکی سه برابر شده و این موضوع مشکلات بیماران را افزایش داده است.

دکتر نور بخش، رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی  ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:مشکلات ارز دارویی، افزایش نرخ ارز، تورم، کاهش حمایت های بیمه ای  در چند ماهه اخیر سلامت بیماران را به خطر انداخته و در چنین شرایطی به علت غفلت مسئولان تجهیزات پزشکی نیز بیش از 3 برابر افزایش قیمت داشته و موجب تشدید مشکلات بیماران مبتلا به ناراحتی های ارتوپدی شده است.

وی با بیان اینکه دولت موظف است خدمات بهداشتی به صورت همگانی و قابل پرداخت برای مردم فراهم سازد خاطر نشان کرد: براساس قوانین موجود در برنامه چهارم و پنجم توسعه سهم پرداختی هزینه های سلامت از جیب مردم باید 30 درصد می بود اما در حال حاضر بیش از70 درصد هزینه های سلامت بر  دوش بیماران افتاده و در چنین شرایطی افزایش قیمت تجهیزات پزشکی قابل پذیرش نیست.

وی افزود: 80 درصد اعمال جراحی ارتوپدی وابسته به خدمات تجهیزات پزشکی است و چطور می توان مردم را با این قیمت ها پذیرش کرد.

وی یاد آور شد: البته شاید انحصاری بودن واردات تجهیزات پزشکی در دست چند نفر نیز در افزایش قیمت این تجهیزات اثر گذار  باشد./ح
برچسب ها: دندانپزشکی ، ارز ، تورم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.