سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت تاكيد كرد :

تحقيق و پژوهش پشتيان اصلي توليد پايدار/ لزوم دستيابي صنعت خودرو به استقلال ارزي

توليد پايدار و ارز آوري صنعت خودرو نيازمند توليد نابي است كه از تفكر R&D ها نشات مي گيرد و بدين منظور واحدهاي تحقيق و توسعه بايد تقويت شوند .

 به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از "شاتا" سيد عليرضا شجاعي ؛ در سمپوزيوم توليد پايدار در صنعت خودرو با تاكيد بر استقلال ارزي در صنعت خودرو و  افزود : معتقدم كه با برنامه ريزي  مي توان به اعداد  بالاتري دست يافت و در تعامل با بخشهاي پشتيبان ، به استقلال ارزي  حوزه خودرو رسيد. 

وي با تاكيد بر لزوم بازار رساني در صنعت خودرو و تامين سرمايه در گردش افزود : بايد از نگاه صرفا صيانتي در اين صنعت به نگاه توسعه اي برسيم و توليد بدون كارخانه و كمك به تكميل ظرفيتهاي خالي شكل بگيرد. 

شجاعي با بيان اينكه امسال تلاش مي كنيم دو جريان ارزي و پولي به سمت توليد حركت كند گفت : امسال 20 هزار ميليارد تومان اضافه بر تسهيلات سرمايه در گردش حوزه توليد نياز داريم تا بتوانيم به استقلال ارزي برسيم. 

وي تاكيد كرد : اگر تشكلها و بنگاهها زنجيره ارزشي را شكل بدهند و كمك هاي مالي و تسهيلات به حلقه اول برسد موثرترين حلقه ،  كمك ها را دريافت خواهد كرد. 

معاون برنامه ريزي وزير صنعت ، معدن و تجارت  تصريح كرد : ايجاد تراز ظرفيتي و منفعتي در حوزه توليد كه بيشتر به بنگاهها و تشكلها وR&D  بر مي گردد به استقلال ارزي كمك شاياني خواهد كرد. 

شجاعي  با تاكيد بر پشتيباني از زنجيره خودرو و توليد قطعات آن افزود: امسال را بايد سال بازار رساني به محصولات ايراني بدانيم و تشكل ها و بخش خصوصي و نيز دولت در اين زمينه تلاش نمايند. 

وي تصريح كرد: در استراتژي صنعت خودرو كه با كمك تشكل ها شكل گرفت به نكات جديدي در چشم انداز خودرو رسيديم و يكي از آن نكات اين است كه آيا به اين حجم زياد قطعه سازان كوچك نياز داريم؟ 

شجاعي ادامه داد:مقام معظم رهبري بر مقياس توليد تاكيد دارند و رقابت پذيري نيز از ديگر تاكيدات ايشان و تمامي اسناد بالادستي و سياستهاي كلي صنعت و توليد و برنامه پنجم است . 

 به گفته وي سال گذشته بيش از 300 ميليون دلار صادرات در حوزه خودرو انجام شد و بر اين اساس اگر اين صنعت به شرايط عادي خود برسد جهش خوبي در اين حوزه خواهيم داشت. 

وي اضافه كرد : پتانسيل صادرات يك ميليون و توليد 3 ميليون  دستگاه  خودرو را طبق اهداف سند چشم انداز بيست ساله داريم. 

شجاعي ياد آور شد : چند نوع نگاه به اين صنعت در دنيا هست كه نگاه صنعتي اشتغال زا ، نگاه سود آوري اين صنعت ، صنعتي وجهه آور ، نگاه درآمد زايي مالياتي براي دولت ، صنعتي  صنعت ساز و صنعتي استراتژيك از نگاهها ي موجود به اين صنعت در دنياست. 

 وي همچنين نگاههاي موجود به اين صنعت را صنعتي فرهنگي ، صنعتي  سياسي و صنعتي ارز آور برشمرد و اضافه كرد : به رغم اينكه  نياز يك هزار ميليارد  توماني خودرو سازان كشور محقق نشد ، اگر در شرايط فعلي نيز كمكهاي مالي محقق شود يك ميليارد دلار ارز آوري براي كشور در پي خواهد داشت وبا برگشت ارز به صنعت خودرو ، كم كم استقلال مالي خود را پيدا خواهد كرد ./عب
برچسب ها: پژوهش ، استقلال ، ارزی ، صنعت ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.