سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

هیچ غرفه ای به صورت دائم پلمپ نشد/ 30 میلیارد تومان فروش از طریق خرید الکترونیک

علی اسماعیلی با اشاره به آمار 30 میلیارد تومان فروش از طریق بن کارت خرید الکترونیک از پلمپ نشدن غرفه ها به طور دائم خبر داد.

علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آمار کلی نمایشگاه امسال گفت: در حدود 5 میلیون نفر بازدید کننده امسال داشتیم.
وی ادامه داد: به لطف خدا امسال استقبال علیرغم محرومیت مالی و تحریم ها چه از نظر ناشران و چه از نظر بازدیدکنندگان بسیار عالی و پرشور بوده است.
اسماعیلی افزود: در بخش بین الملل حضور کشورها و نمایندگی های مختلف را داشتیم و چه در بخش داخلی و چه در بخش بین الملل ناشری نداشتیم که درخواستی داشته باشد و مورد توجه واقع نشود.
رئیس بیست و ششمین نمایشگاه تهران در رابطه با عناوین کتابهای نمایشگاه امسال عنوان کرد: 65 عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب امسال وارد کردیم که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
اسماعیلی در رابطه با میزان تخلفات امسال افزود: رعایت قوانین مربوط به حوزه نشر با همکاری از سوی تشکلهای نشر و غرفه داران به گونه ای بود که کمترین میزان تخلف را نسبت به سال گذشته داشتیم و از نظر پوششی و حجاب همکاری خوبی از مسئولان حوزه ها داشتیم، به طوری که از سوی شورای امر به معروف و نهی از منکر در ده مرکز هزار شاخه گل به افراد با حجاب و غرفه داران داده شد.
وی در رابطه با آمار پلمپ 8 غرفه و تعداد 883 کتاب جمع آوری شده در نمایشگاه خبر داد: 8 غرفه پلمپ نشده است و فقط تعطیلی 4 ساعته داشته و در رابطه با کتابهای جمع آوری شده بهتر است آماری داده نشود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به افزایش فروش 10 تا 15 درصدی نسبت به سال گذشته عنوان کرد: حدود 30 میلیارد تومان فروش فقط از طریق بن کارت و خرید الکتروینک داشتیم و با توجه به آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان بن کارت تعداد 158 هزار و 514 نفر بودند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.