سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه های پایه تنها یک درصد خدمات دندانپزشکی را پوشش می دهند

بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی باید حداقلی از خدمات دندانپزشکی را پوشش دهند که در حال حاضر این پوشش تنها یک درصد است.

رضا حسین پور، معاون دفتر بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پوشش مناسبی از سوی بیمه های پایه برای خدمات دندانپزشکی وجود ندارد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه دندانپزشکی پرداخت بیش از 91 درصد هزینه ها از جیب مردم است که این امر موجب می شود دسترسی آنها به خدمات دندانپزشکی خیلی کامل نباشد.

وی افزود: بیمه های تکمیلی و بازرگانی نیز با وجود نیاز مردم به خدمات دندانپزشکی پوشش مناسبی ندارند؛ بنابراین اکثریت مردم نمی توانند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند.

این متخصص بیماری های دهان با تأکید بر اینکه نیازمند تغییر نگرش مسئولان به خدمات حوزه دندانپزشکی هستیم اذعان داشت: سالیان متمادی است که گزارشات و تحقیقات متعددی از سوی محققان و مراکز علمی دنیا، مبنی بر اینکه بیماری های دهان و دندان موجب تشدید بیماری های قلبی،‌ دیابت و مانند آنها می گردد ارائه می شود.

وی ادامه داد: در این راستا نیازمند تغییر نگرش مسئولان به بیماری ها و خدمات دندانپزشکی هستیم تا پوشش بیمه ای این خدمات بهتر شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.