سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز دوم رزمايش به فرماندهي آمريکا در آبهاي خليج فارس

نیروی دریایی بیش از ۴۰ کشور به فرماندهی امریکا در رزمایشی که به صورت مشترک در بحرین اجرا می‌شود، وارد فاز دوم رزمایش خود در آب‌های خلیج فارس شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، امریکا و متحدانش فاز اول این مانور نظامی مشترک موسوم به رزمایش بین‌المللی مقابله با مین‌گذاری را در ششم ماه می در خلیج فارس آغاز کردند. 
این مانور توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در بحرین انجام شد و شامل واکنش به نشت نفت، محافظت از کشتی‌ها و حفاظت از پایانه‌های دریایی، مین روبی و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین می‌شد. 
فرمانده نیروی دریایی امریکا در بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این مانور، بزرگترین رزمایش در نوع خود در منطقه است و شامل طیف گسترده‌ای از عملیات‌های دفاعی طراحی شده برای حفاظت از بازرگانی و تجارت بین‌المللی، مقابله با مین، عملیات امنیت دریایی و محافظت زیرساخت‌های دریایی است. 
به گفته نیروی دریایی امریکا، فاز سوم این رزمایش شامل ۳۵ کشتی، ۱۸ زیردریایی بدون سرنشین و بیش از غواص خنثی‌ساز مواد منفجره است. 
رامین مهمان‌پرست سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران در هفتم ماه می، به امریکا و دیگر نیروهای خارجی که در حال انجام مانور نظامی در خلیج فارس هستند، هشدار داد که هر حرکتی در این منطقه تحت نظارت نیروهای دفاعی ایران است. 
دریادار "حبیب‌الله سیاری"، فرمانده نیروی دریایی ایران، نیز تصریح کرد کشورهای متکبر با انجام مانورهای مختلف در منطقه خلیج فارس، امنیت این منطقه را به مخاطره انداخته‌اند.
این رزمایش دریایی، دومین مانور نظامی به فرماندهی امریکا در منطقه در کمتر از یک سال گذشته بوده است. 








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.