سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوودی در مراسم رونمايي از برنامه دولت يازدهم پايداري:

ضرورت ایجاد نظام جامع شبکه اطلاعاتی در دولت يازدهم/ توزیع نقدینگی در کشور باید اصلاح شود

معاون اول دولت نهم گفت: یکی از ضرورت‌های دولت یازدهم ایجاد نظام جامع شبکه اطلاعاتی است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "پرویز داوودی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اول دولت نهم در مراسمی که صبح امروز به منظور رونمایی از برنامه راهبردی جبهه پایداری برای دولت یازدهم برگزار شد، گفت: ما باید نسبت به اسلام و احکام اسلامی در اداره و مدیریت کشور باور داشته و خوشبین باشیم.

وی ادامه داد: با شناختی که من در این 8 سال از باقری لنکرانی دارم، وی باور، انگیزه، تلاش و مدیریت لازم را برای اداره کشور دارد.

داوودی با اشاره به عرصه فرهنگ در این برنامه راهبردی گفت: تهیه شاخص‌های فرهنگی، مدیریت کلان فرهنگی، رسانه‌ها جزو برنامه‌های اصلی ما است تا بتوانیم در دولت یازدهم آنها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ، تولید برنامه‌های هنری فاخر از اصلی ترین برنامه‌ها هستند که هدف از همه اینها ترویج فرهنگ قرآنی و زمینه سازی برای عفاف و حجاب در جامعه است.

معاون اول دولت نهم تصریح کرد: بیمه های اجتماعی، نظام منسجم شبکه‌های اجتماعی، تسهیل ازدواج از دیگر برنامه‌های اجتماعی ماست.

وی افزود: در بحث خانواده، اشتغال و شکستن حلقه فقر دارای اهمیت ویژه‌ای در دولت یازدهم خواهد داشت.

داوودی ادامه داد: سلامت و سیاست‌های آن، گسترش ورزش، رسیدگی به امور جوانان از اهم برنامه‌های پیشنهادی جبهه پایداری به دولت یازدهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حوزه اداری و مدیریتی، خدمت بی منت و عدم تحمل فساد باید در راس امور قرار گیرد، چرا که ما باید با هر نوع فسادی در جامعه بجنگیم.

داوودی تصریح کرد: ارتباط چهره به چهره، پاسخگویی به مردم، تواضع در مقابل مردم و پرکاری از ویژگی های مثبتی است که در دوره‌های قبلی بوده، آنها را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری آماده سازی فضای دانشگاه‌ها برای علوم نظامی و اسلامی و عملیاتی شدن آنها در جامعه اسلامی لازم است.

معاون اول دولت نهم گفت: فناوری نانو، انرژی هسته‌ای و علم هوافضا از علوم اقتدارآفرین در کشور هستند که در این دوره باید با پیشرفت در این زمینه‌ها اقتدار خود را به دنیا نشان داده و از این طریق اشاعه فرهنگ اسلامی را دنبال کنیم.

داوودی افزود: در دولت یازدهم تمرکز اصلی ما حوزه اقتصاد است، همانطور که شعار خود را حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اقتصاد مردمی قرار دادیم؛ سیاست‌های اقتصادیمان را برپایه این شعارها اتخاذ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بحث تولید در کشور آسیب فراوانی دیده است و نرخ بیکاری در کشور بالاست لذا این اقتصاد باید اقتصاد مردمی بوده تا بتوانیم همه مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

معاون اول دولت نهم تصریح کرد: در زمینه محرومیت زدایی اقدامات بسیار خوبی در دولت نهم و دهم انجام شده و ما نیز با قوت تمام این کار را ادامه خواهیم داد.

وی درباره نقش دولت در اقتصاد گفت: نقش دولت در این حوزه باید نقشی قاعده‌گذار و مداخله گری هوشمند باشد و بهره‌وری و منابع انسانی جزو اولویت‌های ما خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه به تولیدات طیب باید مدنظر دولت یازدهم باشد و ما باید در کشور تولیداتی داشته باشیم که باعث ضربه زدن به محیط زیست و انسانها نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در هیچ کدام از دولت‌های قبلی به آن توجهی نشد، ایجاد نظام جامع شبکه اطلاعاتی است، چرا که ما در نظام جامع مالیاتی، نظام بانکی، نظام تولید و توزیع به نظام جامع اطلاعاتی نیاز داریم.

وی با اشاره به نرخ تورم در کشور گفت: دولت باید با کنترل نرخ ارز تورم در کشور را مهار کند و صادرات ما به جای خام فروشی باید صادرات ارزش افزوده باشد.

داوودی درباره نقدینگی گفت: علت اصلی که نقدینگی باعث تورم می‌شود، توزیع نامناسب آن است و نظام توزیع نقدینگی باید اصلاح شود و برای اصلاح آن نیاز به اصلاح نظام بانکی داریم.

وی با اشاره به مسکن گفت: طرح مسکن مهر از طرح‌های بسیار موفق و مبارکی بود و ما نیز با رفع اشکالات قبلی آن را ادامه خواهیم داد.

معاون اول دولت نهم با اشاره به برنامه‌های سیاست داخلی گفت: مردم سالاری، مشارکت مردمی، قانون‌مندی، انسجام ملی، مقابله با شکاف‌های سیاسی و اجتماعی و نهادینه کردن ارتباط مستقیم با مردم از مهمترین برنامه‌های ما است.

داوودی با اشاره به حوزه سیاست خارجی گفت: رهبر معظم انقلاب با قدرت و تدبیر در این مسیر راه را روشن کرده‌اند و رئیس جمهور بعدی پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت خواهد کرد و مذاکره با آمریکا با تکیه بر سیاست‌های رهبری خواهد بود.

وی گفت: طرح تنش زدایی به معنای پشت میز مذاکره نشستن نیست، چرا که افراد پشت میز هیچ اعتقادی به اسلام و نظام ما ندارند و این تنش زدایی فقط به معنی اطلاع رسانی ملت‌های دیگر است تا با بکارگیری دیپلماسی عمومی در بین افکار عمومی شفاف سازی ایجاد کنیم.

معاون اول دولت نهم در پایان خاطرنشان کرد: ما باید سوء تفاهماتی که ناشی از تبلیغات استکبار جهانی علیه ما به وجود آمده است را از بین ببریم، همچنین ارتباطات مان با سه کشور هند، چین و روسیه را گسترش خواهیم داد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: نظام ، جامع ، اطلاعاتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.