سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

پیشرفت 55 درصدی کارخانه سیمان مرز شرقی کشور

کارخانه سیمان باقران واقع در مرز شرقی کشور 55 درصد پیشرفت دارد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند ؛مجور تأسیس این کارخانه سال 82 اخذ شده و عملیات اجرایی آن از سال 85 در زمینی به مساحت 100 هکتار در شهرستان مرزی درمیان آغاز شده که هم اکنون 55 درصد پیشرفت کاری دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون 86 میلیارد تومان اعتبار داخلی و 24 میلیون و 800 هزار یورو سرمایه گذاری خارجی برای ساخت این کارخانه هزینه شده است.

کارخانه سیمان باقران در منطقه مرزی ایران و افغانستان واقع در 34 کیلومتری درمیان واقع شده که ظرفیت تولید آن 3 هزار و 300 تن در روز است و بابهره برداری کامل از آن زمینه اشتغال 10 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیمفراهم می شود.

 اشراقی با اشاره به فعال بودن خط تولید کارخانه سیمان باقران علیرغم تکمیل نبودن آن گفت : خط تولید کارخانه سیمان درمیان هم اکنون روزانه 500 تن سیمان تولید و به افغانستان صادر می کند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت نزدیک بودن کارخانه سیمان باقران به بازارچه مرزی میل 73 و زمینه موجود برای صادرات؛ این کارخانه با همت مسئولان و اختصاص به موقع اعتبارات تا اسفند امسال به بهره برداری کامل برسد.

اشراقی اعتبار ریالی و ارزی مورد نیاز برای اتمام طرح را 29 میلیارد تومان و 5/4 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: اسفند پارسال 4 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این کارخانه اختصاص یافته که تلاش می شود هر چه سریعتر این اعتبار جذب شود ./ب

برچسب ها: پیشرفت ، کارخانه ، سیمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.