سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

بهره مندی یک میلیون و 120 هزارخانوار از مزایای بیمه روستایی و عشایری

یک میلیون و 120 هزار خانوار کشور زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.

مدیر عامل بیمه روستایی وعشایری کشور درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به فعالیت هشت ساله بیمه روستایی و عشایری در کشور گفت:از سه میلیون خانوار روستایی و عشایری کشور تاکنون یک میلیون و 120 هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه‌ای قرار گرفتند.

موسویان با بیان اینکه سن بازنشستگی در صندوق بیمه روستایی و عشایری 60 سال است افزود: مردان از 15 تا 55 سال و بانوان از 15 تا 50 سال می‌توانند عضو صندوق بیمه روستایی شوند و مستمری بازنشستگی و از کار افتادگی دریافت کنند.

وی عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری را آسان دانست و یادآور شد کرد: حق بیمه یک ساله 390 هزار تومان است که از کل مبلغ بیمه‌ای سهم طرف قرارداد ما پنج درصد است.

موسویان با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت کشور روستایی و عشایری هستند و روزانه شاهد کاهش جمعیت آن هستیم تصریح کرد: جمعیت روستایی و عشایری که زیر پوشش بیمه ما قرار نگیرند در بحث بیمه‌ای فشار زیادی به دولت وارد می‌آید بالاجبار از نهاد های حمایتی باید به آنها کمک شود.

مدیر عامل بیمه روستایی و عشایری کشور با بیان اینکه بیشتر استان‌های کویری زیر پوشش بیمه‌ای درآمدند و استان‌های شمالی و بوشهر کمتر استقبال کردند گفت: از 225 هزار خانوار روستایی و عشایری مازنی مشمول این طرح فقط 45 هزارو 517 خانوار بیمه شدند.

موسویان افزود:در بودجه امسال برای بیمه روستایی و عشایری اعتبار پیش‌بینی شد و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا همه روستائیان زیر پوشش این صندوق بیمه ای قرار بگیرند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.