سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی:

انعقاد تفاهم نامه دو جانبه ایران و عراق در حوزه علوم و فنون دریایی

در نشست دو جانبه مسئولان دانشگاهی و استانی بصره و موسسه ملی اقیانوس شناسی تفاهم نامه در حوزه علوم فنون دریایی به امضا رسید.

وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: از امروز یکشنبه 22 اردیبهشت 92نشست دو روزه مسئولان و مقام های دانشگاهی و استانی بصره در موسسه ملی اقیانوس شناسی آغاز می شود.

وی افزود: در این نشست که با حضور پرفسور مالک حسن علی الناصر رئیس مرکز تحقیقات دریایی دانشگاه بصره، در محل موسسه ملی اقیانوس شناسی برگزار می شود در مورد همکاری دو جانبه و همچنین همکاری منطقه ای برای ایجاد مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی در ایران گفتگو و مذاکره خواهد شد.

چگینی با اشاره به رسالت موسسه ملی اقیانوس شناسی در ارتقای علم و فنون دریایی و اقیانوسی در کشور  و منطقه اظهار داشت:این نشست به منظور جلب حمایت کشورهای دریایی برای  ایجاد مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی در ایران برگزار می شود چنانچه در این نشست تفاهم نامه همکاری دو جانبه در حوزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در حوزه علم و فنون دریایی معتقد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نشست بعدی کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی ioc در تیر ماه سال جاری در شهر پاریس برگزار خواهد شد پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تاسیس مرکز منطقه ای اقیانوس شناسی در کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی مطرح و تصویب خواهد شد ابراز امیدواری کرد که با حمایت کشور منطقه و دریایی این مرکز در جمهوری اسلامی ایران ایجاد گردد./ح
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.