سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی بودجه 92 در صحن علني/

ميركاظمي: نفت يک بنگاه نيست، بلکه درآمد براي کشور است

رئيس کميسيون انرژي مجلس گفت: بايد به اين نکته توجه داشت که نفت يک بنگاه نيست، بلکه درآمد براي کشور است و در حال حاضر بيش از 150 هزار ميليارد دلار پروژه نيمه تمام در وزارت نفت وجود دارد که اگر اينگونه است بهتر است تعطيل شوند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مسعود ميرکاظمي نماينده تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر در صحن علني امروز مجلس در مورد سهم نفت در لايحه بودجه گفت: پيشنهاد دولت 14.5 درصد از سهم صادرات بود، اما براي نفت حدود 14.5 درصد از توليد را در نظر گرفته‌اند که مجموعا در حدود 6 ميليارد دلار سهم وزارت نفت در نظر گرفته شد.

وی افزود: اين در حالي است که سهم اوراق عرضه، سررسيد اقساط و غيره حدود 7 ميليارد دلار است.

ميركاظمي ادامه داد: دولت در لايحه براي نفت سهمي در نظر نگرفته بود، اين در حالي است که اين بخش قرار بود حمايت شود. در سنوات قبل بودجه، مبلغ اختصاصي به وزارت نفت 14.5 درصد از سهم توليد بود که در حال حاضر 14.5 درصد از صادرات عنوان شده است؛ بايد به اين مسئله توجه داشت که وزارت نفت هزينه جاري نگهداشت، توسعه، سررسيد اقساط و... را دارد.

وي با اشاره به اين مطلب که اين رقم در حال حاضر وعده سرخرمن است، اما وزارت نفت قبول کرده، تصريح کرد: بايد به اين نکته توجه داشت که نفت يک بنگاه نيست، بلکه درآمد براي کشور است و در حال حاضر بيش از 150 هزار ميليارد دلار پروژه نيمه‌تمام در وزارت نفت وجود دارد که اگر اينگونه است بهتر است تعطيل شوند.

رئيس کميسيون انرژي مجلس، در پايان اظهار داشت: با توجه به موارد ذکر شده، از دوستان و همکاران عزيز خواهشمندم با اين مسئله مخالفت کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، اقساط ، تولید ، صادرات ، درآمد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.