سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی گذرا به واترگيت اوباما

اوباما بر دولتي حكومت مي كند كه با سوءاستفاده سيتماتيك از قدرت درگير است و تراژدي غم انگيز بنغازي کوچکترین نمود اين مطلب مي باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن تایمز، حمله تروريستي ١١ سپتامبر٢٠١٢ به سفارت آمریکا در بنغازی ليبي منجر به كشته شدن ٤امريكايي از جمله "كريستوفر استيون" سفير امريكا در ليبي  شد.
 
به گفته افشاگران٬ پيش از اين حمله، مقامات كنسولگري بدلیل ناامن بودن بنغازي بارها درخواست امنيت كرده بوند؛ با توجه به اينكه افراطيون قبلا" ديپلماتهاي انگليسي" را وادار به ترك بنغازي نموده بودند.
 
ساختمان كنسولگري امريكا پیش از این حمله،  دو بار مورد حمله قرار گرفته بود و ديوار  نمايندگي آن قبل از حادثه ١١ سپتامبر فرو ريخته بود.اما هنوز مقامات ارشد وزارت امور خارجه اعلام اين درخواستها را انكار مي كنند."اريك نورداستروم" افسر مسئول امنيت ديپلماتيك گواهي مي دهد اين كنسولگري هيچگونه تمهيدات امنيتي و حفاظتي استاندارد كه قانونا" بايد لحاظ مي شده است را رعايت ننموده است. اساسا" اين كنسولگري به عنوان يكي از مكانهاي مهم با هدف ريسك پذيري و تهديد آور و سفارت ديپلماتيك در دنيا به شمار مي رفته است. نورد استروم مستقيما" به شخصي اشاره كرد كه صلاحيت قانوني براي رد يا تاييد درخواست امنيت بيشتر را دارد و آن كسي جز "هيلاري كلينتون" وزير امور خارجه وقت نبود. بنابراين كلينتون وقتي در مجلس سنا شهادت مي داد در حقيقت دروغ مي گفت. وي در گفتگوهايش اظهارات داشت وي از درخواست افزايش امنيت بيشترآگاهي نداشته است.در19 آوريل  ٢٠١٢ تلگراف با امضای مخالفت وي با تدابير بيشتر امنيتي است به بنغازی فرستاده شده بود.
 
علاوه بر اين٬ بنا بر گفته "گريگوري هيكس" معاون وزارت امور خارجه در سفارت ليبي ٬ "كلينتون" به "استيون" ماموريت سفر به بنغازي را محول نموده و وي تحت امر دستورات شخصي وي بوده است.استيون عليرغم افزايش حملات تروريستي و كمبود امنيت٬ مسئول انتقال هيئت نمايندگي به كنسولگري دائمي بوده است . كلينتون با آگاهي به اين موقعيت خطرناك وي را به ماموريتي مرگبار فرستاده و در كشتار امريكايي ها دست داشته است.
با انتشار احتمال انفجار ديگر بسته بمب  كه قدرت تخريب كاخ رياست جمهوري اوباما را دارد ٬يك روز بعد از اين حمله٬ ايميلي در١٢ سپتامبر٬ ٢٠١٢ بوسيله "اليزابت جونز"٬ دستيار وزير امور خارجه بدست مقامات ارشد وزارت خارجه رسيد. از جمله كساني كه اين ايميل را دريافت نمودند: "هیلاری كلينتون" ٬"چريل ميلز" سخنگوي وزارت خارجه "٬ويكتوريا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه امریکا ٬پاتريك اف كندي معاون وزير در مديريت اوضاع و مشاور كليدي كلينتون بودند.متن ايميل از اين قرار بود كه گروه الشريه انصار منتصب به القاعده مسئوليت مستقيم اين حمله در بنغازي را پذيرفته اند.
 
تهديدات بنغازي نشانگر ادعاهاي درغين اوباما بود.گروه القاعده همچون باد باز خيز گري بود كه به سفارت ديپلماتيك امريكا هجوم برد و زمينش را به آتش كشيد و ٤كشته بر جاي گذاشت.
 
به همين دليل است كه "سوزان رايس" سفير آمریکا در سازمان ملل متحد در گفتگوي تلويزيوني روز يك شنبه مكررا" اعلام كرد مردم امريكا را گول زدند. وي به طور مستقيم از رئيس جمهور ليبي انتقاد كرد كه دائما" اظهار مي داشت اين حملات به تظاهر كنندگان ارتباطي ندارد و منتصب به گروه الشريعه انصار است.به همين دليل بود كه نولاند فراسوي بازي عوام فريبانه محور بحث هاي اطلاعاتي٬ هر مرجع مرتيط با گروه الشريه ٬القاعده و تروريسم را حذف كرده بودند.

به همين علت كلينتون به طور مداوم در مورد بنغازي دروغ مي گفت و بواسطه آن به رواج اخبار و ويديوهاي كذب بعد از حمله پرداخت.اين دولت در پوشش گسترده به حمايت از اعتبار سياسي اوباما پرداخت.

و به همين واسطه هيچ اقدام نظامي به منظور نجات پرسنل كنسولگري(نوي سيل٬ تايروني وود وگلن دوهرتي)كه با مرگ دست و پنجه نرم مي كردند٬ صورت نگرفت .هر دو مرد بعد طي ٨ ساعت حمله كشته شدند.و اوباما دستي براي كمك به آنها نفرستاد .به تيم عملياتي مخصوص در طرابلس گفته شده بود دست نگه دارند و تلاشي به منظور نجات آنها انجام ندهند.وود و دوهرتي به باد سپرده شدند و بوسيله كشور خود مورد خيانت واقع شدند.
 
در نهايت ٬به نظر مي رسد فاجعه بنغازي از رسوايي واتر گيت نيكسون بدتر است. چون در واتر گيت كسي كشته نشد و رسوايي نيكسون در مقايسه با رسوايي اوباما كمرنگ تر است اوباما  با دروغ اين حقيقت را دريد ونقض كرد. وي بارها مردم را گمراه كرد وي با سوء استفاده فراوان از قدرت و مسئوليت دوباره منتختب شدن مواجهه است.اوباما دستكاري صريح اطلاعات را تصويب كرد. وي با همدستي زير دستانش توانست دادگاهي دروغين وكذب براي كشتار ٤مامور دولتي امريكا تشكيل دهد.



برچسب ها: واترگیت ، اوباما ، بنغازی ، لیبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.