سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش سبک زندگی دانشگاهی مطرح شد؛

مدرک گرایی بزرگترین مشکل تولید ملی و کارآفرینی

در اولین همایش سبک زندگی دانشگاهی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی که با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم و ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد ارزش مداری و کار آفرینی مهم ترین شعار دانشگاه فنی و حرفه ای در تغییر الگوی زندگی دانشگاهی بیان شد.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: امروز اولین همایش سبک زندگی دانشگاهی به همت دانشگاه فنی و حرفه ای در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شد.

دکتر رضایی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای در سخنرانی خود ضمن ابراز خرسندی به استقبال وسیع دانشگاهیا ن و دانشجویان گفت: عزت و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمشق فعالیت فرهنگی  دانشگاه فنی و حرفه ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اصلی ترین شعار دانشگاه را تولید محور بودن بر شمرد و گفت:  رسالت دانشگاه  فنی و حرفه ای این است که با حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری و آن چه که طی سالهای اخیر از ما خواسته اند مبنی بر تولید ملی و خود کفایی در همه زمینه های می بایست کار آفرینی را در دستور کار خود قرار دهیم.

دکتر سهراب رضایی با اشاره به مشکلات اصلی فارغ التحصیلان پس از تحصیل که بازار کار است تصریح کرد: ما در دانشگاه فنی و حرفه ای با کوتاه کردن مدت زمان آموزش و تربیت تکنسین ما هر و در اختیار گذاشتن امکانات دانشگاه در اختیار دانشجویان قبل از فارغ التحصیل شدن دانشجو را به مرحله تولید می رسانیم که این علاوه بر خود باوری دانشجو باعث رسیدن به اعتماد به نفس آینده فرد می شویم.

در پایان سخنرانی ریاست دانشگاه تجلیل از نفرات برتر مسابقات هزار ختم قرآن و اهداء جوایز صورت گرفت.

سخنران دوم همایش دکتر خواجه سروی معاونت فرهنگی وزارت علوم با توصیه به حضور و مشارکت حد اکثری دانشگاهیان در انتخابات سخنرانی خود را شروع کرد و گفت: سبک زندگی دانشگاهی نیازمند یک تغییر و تحول اساسی است که آن وظیفه معاونت فرهنگی دانشگاه ها در مرحله اول است.

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به انقلاب ایران که یکی از 5انقلاب بزرگ دنیا بود اضافه کرد: نقش رهبر انقلاب ما همانند پیامبر بود به نحوی که ایجاد جامعه اسلامی و در گسترش آن دانشگاه را محلی برای پرورش کادر اداره کننده امور جامعه قرار دادند.

در پایان سخنرانی دکتر خواجه سروی رونمایی از سند راهبردی بین وزارتخانه و دانشگاه فنی و حرفه ای صورت گرفت و به  امضاء 2طرف رسید./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، کارآفرین ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.