سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنوع فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در مهار تورم

سرمايه ‌گذاري در بازار سرمايه موجب جمع‌آوري پس‌انداز را کد به سوي فعاليت‌هاي مفيد اقتصادي مي‌شود.

فريدوني کارشناس بازار سرمايه و امور سهام ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند مثبت رشد بازار سرمايه در يک سال اخير گفت: سرمايه از عوامل موثر در توليد وتوسعه اقتصادي است و با توجه به اينکه اقتصاد يک جامعه تابع تغيير و تحولات سرمايه گذاري است، پس اندازها و استفاده موثر از موقعيت‌هاي سرمايه گذاري مي‌تواند ما را در نيل به اهداف توليدي و رشد توسعه ملي ياري کند.

وي افزود: بازار سرمايه پلي است که پس انداز مازاد و احدهاي اقتصادي را به واحدهاي سرمايه گذاري انتقال مي‌دهد.

مدير سرمايه گذاري و امور سهام ذوب آهن اصفهان در ادامه به بازدهي 152 درصدي سود شرکت‌هاي تابعه اشاره کرد و گفت: اکثر سهامداران حقوقي هستند و در اين ميان 73 درصد سهام متعلق به شرکت تامين اجتماعي و 15 درصد مربوط به ذخيره فرهنگيان است و الباقي قسمت خرد را شامل مي‌شود.

اين کارشناس اقتصادي ادامه داد: در حال حاضر رشد اقتصادي ناشي از متغييرهاي پولي و تورمي است اما تاثير تغييرت نرخ ارز را هم نميِ‌توان ناديده گرفت. متنوع کردن فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري از جمله راه‌هاي مهار تورم رکودي و مبارزه با نرخ بيکاري بالاست.

فريدون در پايان ادامه داد: ساز و کار بورس و اوراق بهادار را به عنوان مهمترين شيوه تامين مالي برشمرد و گفت: سرمايه گذاري‌هاي اقتصاد کلان و گسترش حوزه نفوذ بازار سرمايه موجب جمع‌آوري و هدايت منابع پس انداز را که به سوي فعاليت‌هاي مفيد اقتصادي مي‌شود و در نتيجه در رشد اقتصادي شاهد تقويت روز افزون بازار در بورس و ارواق بهادار خواهيم بود./عب

برچسب ها: توسعه ، اقتصاد ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.