سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات هتلداري ، واژه اي كه تعريف قانوني ندارد

صنعت گردشگري و هتلداري که اين روزها دايه هاي زيادي دارد از کتاب قانون و استانداردها بي بهره است اما ستاره هاي طلايي بر روي دوشش عجيب سنگيني مي کند.

محمد رضا مجمع دبیر کل انجمن موسسات و مراکز آموزشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اينکه در صنعت گردشگري مبنايي براي ارائه خدمات گردشگري و هتلداري وجود ندارد افزود: براي قضاوت در خصوص خدمات گردشگري و هتلداري ضوابط و قوانين خاصي وجود ندارد.  

وي تصريح کرد: به دليل نبود چارچوب قانوني امکان شکايت ازکمبود امکانات رفاهي در هتلها نيست . 
دبیر کل انجمن موسسات و مراکز آموزشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران  با اشاره به تلاش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه درجه بندی خدمات هتل ها گفت :  درجه بندی هتل ها بايد در بازه زمانی مشخص به روز شود که متاسفانه تاکنون اين امر به دليل نبود تمرکز و بودجه به فراموشي سپرده شده است. 
 
وي بابيان اينکه براي ابعاد فيزيکي و تجهيزات هتلها استاندارد تعريف شده افزود:ارائه خدمات با وجود سهم بالاي آن درصنعت گردشگری و هتلداري همچنان بدون توجه و اصول قانوني و براساس سلايق شخصي تعيين مي شود. 
 
وی با اشاره به اینکه یک نواختی خدمات ،جذابیت را کاهش می دهد گفت: 70 درصد استانداردها دربين هتل ها مشترک و مابقي آن به ارئه خدمات مطلوب تر براي جذب مشتري و افزايش رقابت پذيري متغيير است. 

مجمع ، در کشور ما استاندارد بایستی از سوی سازمان میراث فرهنگی به سازمان استاندار پیشنهاد شود که قابل اجرا و نظارت باشد اظهار داشت:اين قوانين در دنيا به صورت يک کتاب معين در آمده و تنها نياز به مطابقت با معيارهاي کشوري دارد، کار ساده اي که تا به امروز اجرا نشده است.

وي در پايان خاطر نشان کرد:استاندارسازي  بایستی در طول زمان فرهنگ سازی و به تدریج اجرایی چرا که با اجبار کاری پیش نخواهد رفت./عب
برچسب ها: هتلداری ، صنعت ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.