سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/رئیس دانشگاه رودهن:

تولید علم در ایران 11 برابر نرم جهانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع رودهن گفت: تولید علم در ایران 11 برابر نرم جهانی است، در سال 1404 قرار بود در بحث تولید علم رتبه یک منطقه را بین 25 کشور داشته باشیم که خوشبختانه به آن رسیده ایم.

علیرضا ایرانبخش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: فراموش نکنیم که در سند چشم انداز تولید علم، فناوری و ثروت باید به سمت شرکتهای دانش بنیان حرکت کنیم، باید مراکز رشد واحدهای فناوری را در این واحد تأسیس کنیم.

وی ادامه داد: باید تولید علم و فناوری را جدی گرفت و به آن پرداخت، همچنین باید به امر شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان دانشگاهی بپردازیم، چون اقتدار علمی کشور باعث اقتدار در جنبه های اقتصادی، نظامی و... خواهد شد

ایرانبخش تصریح کرد: والاترین استادان روحیه شاگردی خودشان را حفظ کردند و سعی داشتند همواره شاگرد باشند و بیاموزند تا بتوانند نقش آفرینی کنند، پس بزرگ ترین شرافت معلم نقش آفرینی خالصانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع رودهن افزود: بخش اصلی عمر آدمی در ارتباط با مقوله علم و دانش است، یک بخش از عمرمان را در جهت کسب علم و دانش مصرف کردیم و بخش دیگر را باید در جهت زکات علم و دانش و بحث تعلیم صرف کرد.

وی ادامه داد:‌ والاترین استادان روحیه شاگردی خودشان را حفظ کردند و سعی داشتند همواره شاگرد باشند و بیاموزند تا بتوانند نقش آفرینی کنند، پس بزرگ ترین شرافت معلم نقش آفرینی خالصانه است.

ایرانبخش تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزشی به عنوان یک وظیفه ملی و شرعی واجب است و هدف معلمان و استادان بالا بردن روحیه نشاط و شادابی علمی است تا در کنار این هدف دانشجو بتواند بهترین و امن ترین فضا را محل تحصیل خود بداند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع رودهن اضافه کرد: ‌در بخشهای مختلف باید کرامت انسانی افراد حفظ شود و حقوقی که دانشجویان به گردن ما دارند به عنوان یک معلم و کسی که مسیر ایثارگری را انتخاب کرده است را به خوبی ادا کنیم./س


برچسب ها: علم ، فناوری ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.