سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبران فوری خسارت کشاورزان آسیب دیده از زلزله و سیل در دشتی بوشهر پیگیری می شود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: میزان خسارت ناشی از زلزله و دو مرحله سیل به بخش کشاورزی شهرستان دشتی بوشهر بسیار بالاست و جبران هرچه زودتر این خسارت ها در دست پیگیری است.

به گزارش گروه استانهاباشگاه خبرنگاران حسن قدمی روزشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله و سیل زده دشتی در نشستی افزود: با تهیه گزارشی ازبازدیدهای امروز، نتیجه بررسی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران بوشهر، تلاش می شود هرچه زودتر در زمینه تامین کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای کشاورزان و دامداران این شهرستان اقدام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: براثر زلزله بیستم فروردین و دو مرحله سیل 17 فروردین و 11و 12 اردیبهشت امسال 385 میلیارد ریال خسارت به بخش های کشاورزی درشهرستان دشتی وارد شده است.

نوذر منفرد افزود: این حوادث سبب شد، بخش عمده ای ازمحصول کشاورزی منطقه زلزله زده شنبه وطسوج و بخش کاکی بین 50 تا 100 درصد خسارت ببیند.

وی اضافه کرد: برآورد تیم های کارشناسی نشان می دهد در مجموع در این سه فقره سیل و زلزله 385 میلیار ریال خسارت به محصولات گندم، گوجه فرنگی، صیفی وجالیز و اماکن دامی ومرغداری های این شهرستان وارد شده است.

منفرد ادامه داد: شهرستان دشتی از قطب های اصلی کشاورزی استان بوشهر محسوب می شود وبخش های زلزله زده شنبه و طسوح و کاکی نیز قطب اول و اصلی کشاورزی این شهرستان هستند طوری که شغل و درآمد اصلی مردم این منطقه کشاورزی ودامداری است.

وی افزود: این کشاورزان نیاز مبرم به کمک بلاعوض و تامین تسهیلات با کارمزد کم و استمهال وام های پیشین خود دارند تا بخشی ازخسارت ها جبران شود.

زلزله 1/6 ریشتری بیستم بخش های شنبه و طسوج و کاکی شهرستان دشتی باعث کشته شدن 37 تن و خسارت زیاد به بخش های مختلف از جمله کشاورزی این منطقه شد.

همچنین بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در دو مرحله در فروردین و اردیبهشت امسال در منطقه دشتی خسارت زیادی به مزارع، باغ ها، چاه های کشاورزی و دامداری ها وارد کرد. /ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.