سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح 20 بندر چند منظوره در آینده اي نزدیک

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ظرفیت جابه‌جایی مسافر دریایی از بنادر كشور 14 میلیون نفر سفر است و امسال 20 بندر چند منظوره توسط سازمان بنادر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه  خبرنگاران سیدعطاءالله صدر امروز طی نشست خبری با بیان اینکه 90 درصد تجارت بین‌المللی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، گفت: 92 درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر انجام می‌گیرد با وجود آنکه یک سوم مرزهای کشور ایران آبی و دو سوم خشکی است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری در بنادر کشور، افزود: طرح‌های توسعه حمل و نقل دریایی باید ظرفیت بنادر را به 210 میلیون تن در سال تا پایان برنامه پنجم افزایش دهد. 

وی در ادامه اظهار داشت: کشور ایران با 5800 کیلومتر ساحل و 200 بندر بزرگ و کوچک که 11 بندر اصلی آن تجاری است، یکی از کشورهای دریایی دنیا قلمداد می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ظرفیت فعلی تخلیه و بارگیری بنادر کشور 184 میلیون تن، ظرفیت کانتینری 7.1 میلیون TEU کانتینر و ظرفیت جابه‌جایی مسافر دریایی از بنادر 14 میلیون نفر سفر است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایران جزو 15 کشور اول سازمان جهانی دریانوردی (IMO) است گفت: سال گذشته 40 موج‌شکن بنادر چندمنظوره به بهره‌برداری رسید و امسال 20 بندر چندمنظوره دیگر افتتاح خواهد شد. 

صدر  درباره سرمایه‌گذاری در توسعه ظرفیت‌های بندری و دریایی توضیح داد: سال گذشته 104 پروژه توسعه و تجهیز بنادر به ارزش 2 میلیارد دلار از منابع داخلی به بهره‌برداری رسید. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در توسعه بنادر ایران اظهار داشت: سیلوی بندر امیرآباد با مشارکت شرکت خارجی ساخته می‌شود، همچنین کارخانه گچ توسط سرمایه‌گذاران خارجی در بنادر شمالی کشور راه‌اندازی شده است. 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه ایجاد ظرفیت‌های توسعه‌ای در پس‌کرانه بنادر با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود ،گفت: در حال حاضر ظرفیت بانکرینگ ایران (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) ‌در خلیج فارس 2 میلیون و 500 هزار تن ظرفیت است که تا پایان برنامه پنجم باید دو برابر شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: هم اکنون سهم بانکرینگ ایران در خلیج فارس 25 درصد ظرفیت منطقه است. /عب
 

برچسب ها: بنادر ، ظرفیت ، مسافر ، دریا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.