سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

جمهوری آذربایجان بازار خوبی برای صادرات كالاها و محصولات كشاورزی اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: جمهوری آذربایجان بازار خوبی برای صادرات كالاها و محصولات كشاورزی این استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه بررسی مسائل و مشكلات تجار و مسافران در پایانه مرزی بیله سوار به مشتركات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و روابط مستحكم دو كشور اشاره كرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب باید از ظرفیت های بالقوه اقتصادی و افزایش مبادلات بازرگانی استان اردبیل استفاده موثری شود.

وی گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه صادرات محصولات كشاورزی و توریسم درمانی در سطح استان انجام شده است.

استاندار اردبیل اظهار كرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی كارشناسان اقتصادی مستقر در سفارت كشورمان در جمهوری آذربایجان باید با ظرفیت سنجی و ارزیابی بازار این كشور مقدمات صادرات هرچه بیشتر كالاها و خدمات استان را فراهم كنند.

نیكزاد در ادامه برگزاری چنین جلساتی را فتح بابی برای افزایش مناسبات فرهنگی و اقتصادی بین دو كشور دانست و خواستار زمینه سازی سفیر ایران برای ملاقات مستمر و منظم با مقامات آذری شد.

محسن پاك آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم با اشاره به شرایط خاص اقتصادی كشورمان ، ظرفیت های استان های مرزی را یكی از استعدادهای بسیار مهم و اولویت دار برای ارز آوری به كشور دانست.

وی گفت: نگاه ما نگاه به منافع جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری آذربایجان در حال ساخت و ساز ابازار بسیار مناسبی برای محصولات اقتصادی از جمله سیمان ،انواع محصولات كشاورزی و خدماتی استان اردبیل است/س  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.