سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ميدل ايست آنلاين ؛

پرچم قطر در بسياري از کشورهاي عربي به آتش کشيده مي شود

پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين با بيان اينکه پرچم قطر اين روزها در کشورهاي عربي به آتش کشيده مي شود اين اقدام را نشان از خشم عمومي از سياست هاي کشوري کوچک خواند که سعي دارد خود را حامي آزادي معرفي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، مردم معترض در ليبي و تونس بدون هيچگونه هماهنگي اما در اقدامي هم زمان دخالت آشکار کشور کوچک قطر در کشورشان را محکوم کردند و  ادامه چنين سياستي را خدمت به اسرائيل و امپرياليسم بين الملل ارزيابي کردند.
روز پنجشنبه اهالي شهر قفصه در جنوب غرب تونس پس از برپايي تظاهرات در حمايت از مردم سوريه ضمن محکوم کردن حملات رژيم صهيونيستي به سوريه و همچنين قدرت گرفتن گروه هاي تندرو در اين کشور، پرچم قطر را به آتش کشيدند و از دخالت قطر در تونس و ديگر کشورهاي عربي اعلام انزجار کردند.
معترضان تونسي معتقدند:‌ مقام هاي قطري  کوچک ترين مخالفت داخلي حتي در قالب سروده شدن يک شعر انتقادي را تحمل نمي کنند و دهان مخالفانشان را مي بندند اما با دخالت در امور ديگر کشورهاي عربي هدف خود را حمايت از آزادي مي خوانند در شرايطي که کشور قطر در حدي نيست که چنين ادعايي را مطرح کند.
قطر با استفاده از شبکه الجزيره در پي آن بود تا به مردم انقلابي ديگر کشورها چنين القاء‌کند که بدون هيچ چشمداشتي از انقلاب آنها حمايت کرده و با استفاده از اهرم رسانه فشارها را بر حاکمان ديکتاتور افزايش داده است اما اين حربه براي دوحه نتيجه بخش نبود تا به سرعت اهرم رسانه اي قطر در کشورهاي عربي جايگاه خود را از دست بدهد.
فعالان و معترضان در شهر طبرق در غرب ليبي نيز پرچم قطر را به آتش کشيدند تا دخالت هاي دوحه در امور داخلي کشور خود را محکوم کنند.
معترضان در طبرق با  سردادن شعارهايي از مقام هاي  کشور خواستند مانع از دخالت قطر در کشور شوند و به دوحه اجازه ندهند  فضاي داخلي ليبي را مسموم کند.
هم زمان برخي از سياستمداران ليبي اختلافات داخلي در اين کشور را به دخالت هاي قطر ارتباط مي دهند و معتقدند :‌ هدف اصلي از اين مداخله ها جلوگيري از شکل گيري دولت قوي در ليبي است در نتيجه دوحه از شبه نظاميان مسلح حمايت مي کند که اين نوع حمايت مي تواند سبب تقويت گروه هاي مسلح وابسته به القاعده در ليبي و شمال آفريقا شود.
حتي کارشناسان مي گويند: اقدام هاي اخير گروه هاي مسلح در ليبي به بهانه برکناري افراد مرتبط به نظام سابق کشور نتيجه مداخله قطر است، هدف اصلي اين مداخله  ها برکناري سياستمداراني است که در اداره امور کشور اهداف قطر را پيگيري نمي کنند، به همين دليل  افراد مسلح نزديک به قطر به بهانه فشار عليه سياستمداراني که با رژيم سابق مرتبط بوده اند به اقدام هايي چون مسدود کردن مسيرهاي اصلي پايتخت و محاصره برخي از وزارت خانه هاي مهم روي آوردند ولي خواستار کناره گيري سياستمداراني هستند که حتي مي توان گفت برخي از آن ها آشکارا عليه رژيم قذافي ايستاده و رهبري انقلاب را در دست داشتند.
يکي از کارشناسان در ليبي هشدار مي دهد: قطر بايد از شرايط حاکم بر ليبي بترسد زيرا اين روزها ساکنان شرق ليبي به مداخله قطر در امور کشور خود معترضند در شرايطي که شرق ليبي محل جولان گروه هاي وابسته به  القاعده است.
سوزاندن پرچم قطر اندکي قبل در مصر و در برابر سفارت قطر نيز انجام شد ، معترضان مصري نيز از دوحه خواستند به مداخله در امور داخلي مصر پايان دهد.







برچسب ها: بین الملل ، قطر ، لیبی ، تونس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.